Upphandlingscontroller
Arena Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2012-09-20Om företagetFör vår kunds räkning söker vi nu en projektledare med erfarenhet av offentlig upphandling som kan tillträda relativt omgående. Vår kund är ett attraktivt bolag med fina anrika lokaler i Stockholm. Tjänsten är ny och det finns stora möjligheter att delta i utvecklingen! Uppdraget innebär anställning via oss på Arena Personal det första 6 månaderna och sedan är intentionen, om båda parter vill, att det ska övergå till en anställning hos kunden. Start så snart som möjligt, tjänsten kan komma att tillsättas under annonseringsperioden så vi ber dig skicka in din ansökan, innehållande CV + personligt brev, så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifterSom Upphandlingscontroller så kommer du att verka mellan flera aktörer såsom Systemförvaltning, Inköpare och Leverantörer och du kommer självständigt att driva dina frågor och projekt inom ditt ansvarsområde. Du kommer också att få jobba med inköp.
Rollen innebär t ex:
• Ansvara för att implementering och leverantörsanslutningar av avtal sker i Inköpssystemet
• Medverka i och driva delar av förändringsarbete för att fastställa strategier och arbetssätt.
• Analys av organisationens avtal och inköp i syfte att identifiera besparingspotentialer
• Identifiera möjligheter till förbättringar, exempelvis koordineringsbehov
• Implementering och uppföljning av avtal
• Realisera mål inom viktiga områden såsom besparingar, avtalstrohet, intern och extern kommunikation, leverantörsutveckling och standardisering
• Genomföra prisjusteringar, avtalsändringar och direktupphandlingar med stöd från Upphandlarna och berörda verksamheter
• Initiera och genomföra fokuserade insatser mot nyckelleverantörer rörande kostnadsbesparingar och effektiviseringar
• Arbeta aktivt med leverantörsutveckling och uppföljning av avtalsrelationen
• I samband med upphandlingar sammanställa avtals- och inköpsuppföljningar som genomförts under avtalsperioden tillsammans med upphandlaren och verksamheten
ProfilVi vill att du har kunskaper inom:
LOU/LUF
Arbeta med leverantörsutveckling, strategiskt inköpsarbete samt avtals- och inköpsuppföljningar
Leveransvillkor som t ex Avtal90, Incoterms, ALOS05
Vidare så förväntar vi oss att du har erfarenhet av förändringsarbete och att du är van att arbeta målstyrt.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
Att ha genomfört avrop på ramavtal baserade på LUF & LOU
Att ha arbetat med elektroniska upphandlingssystem
Arbete i offentlig förvaltning
Agresso Inköp
Önskvärda personliga egenskaper:
• Står för en helhetssyn och utvecklar verksamheten i dialog och samverkan
• Är anpassningsbar samt kan hantera nya förutsättningar och omständigheter
• Är kreativ och tar tillvara möjligheter så att de gagnar utvecklingen
• Är drivande och åstadkommer resultat
• Har god känsla för service och bra samarbetsförmåga
Om företagetArena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 673
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOla Nordin, 08-587 117 34
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
Jobbnummer 1345611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.