Upphandlings- och inköpssamordnare

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlings- och inköpssamordnare" (publicerad 2019-05-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr och Bromma är en av stadens mest expansiva stadsdelar med ökande befolkning och tillkommande bostäder.

Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Förvaltningskontoret är beläget i Alvik. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Vi sitter i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt. Inom närområdet finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. I stadsdelen bor ca 80 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 85 000. I förvaltningen arbetar ca 1 700 medarbetare, varav ca 60 chefer, inom verksamheterna administration, förskola, äldreomsorg, socialtjänst och fritid.

Administrativa avdelningen är fördelad på stabsenheten, personalenheten, lokal- och parkenheten samt ekonomienheten. Som upphandlings- och inköpssamordnare kommer du att ingå i ekonomienheten.

Du kommer till en avdelning i ett utvecklingsskede för att stärka förvaltningens administrativa stödfunktioner. Inom administrativa avdelningen har vi en god stämning och bra samarbete där fokus ligger på utveckling. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vårt utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2018-03-16

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering, uppföljning och genomförande av förvaltningens upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du kommer också att ingå i stadens upphandlingsnätverk. I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser inom upphandlings- och inköpsfrågor.

Du stödjer förvaltningens enheter i upphandlings- och inköpsfrågor. Arbetet sker delvis i Stockholm stads e-handelssystem.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning juridik, ekonomi eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk.

Erfarenhet från kommunal eller offentlig verksamhet är meriterande. Även erfarenhet av arbete med inköpsfrågor och kunskap om Stockholm stads e-handelssystem är meriterande.

För rollen krävs att du har en god en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Andra egenskaper vi värdesätter är god problemlösningsförmåga, ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel. Du har även ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera.

Du kan arbeta både enskilt och i grupp. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till verksamhetens utveckling. Då dina arbetsuppgifter är varierande behöver du vara lösningsfokuserad samt kunna prioritera och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Vi erbjuder flexibel arbetstid, sommartid och semesterväxling. Vi erbjuder även goda friskvårdsmöjligheter i form av subventionerad friskvård och friskvårdstimme.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1334
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roberto Chaer, ekonomichef 08-508 06 060
Peter Dacke, administrativ chef 08-508 06 065

Företag
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien

Adress
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma

Jobbnummer
4026936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomien: