Upphandlare till Ekonomienheten i antingen Härnösand eller i Öre

Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning / Inköpar- och marknadsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning i Härnösand, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens samordnade inköpsprocess och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling och inköp.

Just nu bedriver myndigheten ett brett utvecklingsarbete inom inköp och upphandling. I rollen som upphandlare hos oss kommer du att vara delaktig i denna utveckling.



Publiceringsdatum
2020-11-02

Arbetsuppgifter
I ditt arbete ingår exempelvis att:
• som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika kategorier i enlighet med myndighetens samordnade inköpsprocess.
• i förekommande fall ge internt stöd i frågor som rör Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• fånga upp inköps- och upphandlingsbehov genom uppföljning och dialog med verksamheten.
• delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp och upphandlingar

I arbetet ingår att jobba proaktivt och drivande för att myndigheten ska följa riktlinjer och regelverk vid inköp och upphandlingar, vilket bland annat kan innebära att du ansvarar för informations- och utbildningsinsatser.
I rollen som upphandlare krävs nära samarbete med enhetens inköpsstöd, avtalscontroller och e-handelsansvarig.

Som projektledare för upphandlingar samverkar du med verksamheten i hela kedjan från behovsanalys och fram till dess att överlämning till verksamheten för avrop och beställningar kan ske.



Kvalifikationer
Du ska ha
• en eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp och upphandlingar samt erfarenhet av LOU
• erfarenhet av att driva arbete i projektform

Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingar inom tjänsteområdet, erfarenhet från offentlig verksamhet samt av elektronisk beställning, elektroniskt upphandlingsverktyg och av affärssystem. Vana från förändringsarbete är en fördel, liksom god it-vana och erfarenhet av programvaran SharePoint.

Vi söker dig som är strategiskt och affärsmässigt inriktad. I rollen som upphandlare behöver du ha hög integritet samt pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du behöver också trivas med att arbeta i team och i en stödjande roll.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet krävs.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Provanställning på sex månader tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 4 januari 2021 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2020/1242".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)

Arbetsplats
Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning

Jobbnummer
5424192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, VO Stöd och styrning: