Upphandlare till Båstads kommun
Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen i Båstad Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
Vi förstärker upphandlingsverksamheten och söker därför nu en ny medarbetare till vår avdelning. Tjänsten är placerad på kommunledningens centrala ekonomiavdelning. Vi är ett härligt gäng som jobbar med ekonomi, övergripande mål och kvalitetsstyrning samt upphandling och inköp.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2023-08-18ArbetsuppgifterVi söker en erfaren upphandlare som vill vara med och utveckla kommunens arbete inom upphandling och inköp. Tjänsten är centralt placerad på kommunens ekonomiavdelning. I rollen som upphandlare ansvarar du för att planera, driva och genomföra upphandlingar åt Båstads kommun. Du ska medverka i förbättringsarbetet inom funktionen, omvärldsbevakning inom inköps och upphandlingsområdet och aktivt bidra till att nå verksamhetens mål. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av upphandling inom LOU och som drivs av att genom effektivt upphandlingsarbete kommer att nå kommunens mål. Du ansvarar för hela arbetsprocessen från den inledande behovs och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknas och implementeras i verksamheten. Arbetsuppgifterna är varierande med upphandling inom flera områden.
I din roll kommer du att stötta, utbilda och ge råd åt kommunens verksamheter i avtalsinköps och upphandlingsfrågor. Du kommer även att vara systemexpert av TendSign, som är kommunens upphandlingsverktyg och därför ser vi det som meriterande om du har arbetat med verktyget innan.
Kommunen använder e-handelssystemet Visma Proceedo. Kommunens upphandlare arbetar nära inköpscontrollern som är ansvarig för e-handelssystemets processer och beteenden kopplade till e-handelsanvändandet. Tillsammans ska man utveckla e-handel till sin maximala kapacitet passande för våra verksamheters behov.
Som upphandlare driver du utveckling av arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och kvalitetssäkrade upphandlingsprocesser. Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför kommunen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Rollen kräver också hög servicekänsla och en pedagogisk skicklighet.
Du trivs med att jobba både självständigt och i team och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. En viktig del av arbetet kommer att vara att utveckla alla verksamheter inom upphandlingsområdet. Du kommer att ha stora möjligheter att själv forma arbetet med exempelvis att föreslå åtgärder för att förbättra mallar, rutiner etc. Som upphandlare har du en nyckelroll på ekonomiavdelningen tillsammans med upphandlingsansvarig, inköpscontrollern och ekonomer för att säkra den goda affären. För att trivas i rollen som upphandlare behöver du ha en förmåga att se helheter och ta hänsyn det större perspektivet.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling. Du har en längre dokumenterad yrkeserfarenhet av offentlig upphandling inom LOU och har genomfört såväl ramavtal som objektsupphandlingar.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget TendSign.
Du är positiv, flexibel och prestigelöst som person och har lätt att samarbeta, skapar goda relationer, är analytiskt lagd och har en förmåga att på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt förmedla dina kunskaper. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Som upphandlare hos oss trivs du och är målmedveten när du får arbeta med flera parallella, olika projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du förutsätts också ha goda kunskaper i MS Office (Excel, Word, Powerpoint)
ÖVRIGT
Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Möjlighet till löneväxling och avtal för miljöbil finns samt semesterlöneväxling och möjlighet att teckna förmåns cykel för en hälsofrämjande arbetsplats. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career.
Båstads kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "113".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Båstads kommun (org.nr 212000-0944)
Arbetsplats Båstads Kommun, Ekonomiavdelningen
Kontakt Upphandlare
Pia Strandh
pia.strandh@cordovan.se Jobbnummer 8041392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.