Upphandlare till Älmhults kommun

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

På kommunledningsförvaltningen sitter alla kommunens ekonomer och upphandlare tillsammans. Vi är 14 anställda som arbetar med den övergripande ekonomistyrningen, där strategisk upphandling är ett prioriterat område. Vi kommer därför nu stärka upp vår upphandlingsfunktion med ytterligare en upphandlare.


Publiceringsdatum
2018-11-12

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare ingår du i ett team tillsammans med ytterligare en upphandlare, en upphandlingssamordnare och en handläggare. Då Älmhults kommun är inne i en expansiv fas innebär det många upphandlingar avseende entreprenadverksamhet.

Du kommer att handlägga upphandlingsärenden enligt lagstiftning inom offentlig upphandling. Upphandlingarna sker i nära samarbete med kommunens övriga förvaltningar, politiken och övriga kommuner i länet.

Arbetsuppgifterna är självständiga med krav på affärsmässigt agerande och att göra goda affärer som kommer medborgarna till nytta. Arbetet kräver ett nära samarbete med berörda verksamheter och leverantörer. Du blir delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet av processer och rutiner och du planerar, driver och genomför egna upphandlingar.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad för de boende i Älmhult.



Kvalifikationer
Du har minst en eftergymnasial utbildning inom områden som är relevanta för tjänsten (tex. upphandling, ekonomi, logistik, juridik). Du har erfarenhet av arbete med upphandling och god kunskap om lagar gällande offentlig upphandling. Vi ser gärna att du arbetat inom offentlig verksamhet tidigare.

Vi söker dig som har ett uttalat intresse för affärer. Du är lyhörd, analytisk samt mål- och kvalitetsinriktad och vi ser gärna att du är aktivt drivande i frågor som rör vår verksamhet. Du är van att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och med kommunens verksamheter och måste därför ha lätt att kommunicera på svenska i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vi sätter stort värde i att dina egenskaper ger ett mervärde i vårt team, där vi har en positiv och generös inställning gentemot varandra.

Det är positivt om du har stor erfarenhet av entreprenadupphandlingar samt om du har arbetat i upphandlingsstödet TendSign.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-26
Ange följande referens när du ansöker: A827855/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Steen Ekstedt elisabeth.steen-ekstedt@almhult.se 0476-551 55

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4452502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: