Upphandlare

Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Falkenbergs kommuns upphandlingsenhet tillhör Serviceförvaltningen och genomför upphandling av varor och tjänster i samarbete med alla förvaltningar. Upphandlingsenheten söker nu dig som vår femte medarbetare, då en av våra kollegor ska vara föräldraledig.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


Publiceringsdatum
2019-02-26

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att planera och genomföra upphandlingar av varor och tjänster för kommunens förvaltningar och bolag samt samordna upphandlingar med andra kommuner i länet. Tjänsten omfattar rådgivning och stöd i upphandlings- och avtalsrelaterade frågor. Befattningen medför omfattande kontakter med interna uppdragsgivare, andra kommuner och leverantörer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskole-/universitetsnivå eller yrkeshögskola inom upphandling, ekonomi, juridik eller annan likvärdig utbildning, alternativt motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet.

Du har erfarenhet inom området och det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet, konstruktiv problemlösning och affärsmässighet är det en förutsättning att du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Ditt arbetssätt är konsultativt och du har en god kommunikativ förmåga, såväl muntligen som skriftligen. Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vikariatet kan innebära möjlighet till förlängning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-05-01 , upphör: 2020-04-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Ange följande referens när du ansöker: A854173 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Samer Mahra 0346-88 50 22

Företag
Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 FALKENBERG

Jobbnummer
4636065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen: