Upphandlare
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2019-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-05-26) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2019-320
Nu söker vi en upphandlare till huvudkontoret i Stockholm. Anställningen är ett föräldravikariat
Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
Förvalta och följa upp ingångna avtal
Delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar
Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Arbetar du som upphandlare inom den offentliga sektorn eller har erfarenhet av det sedan tidigare och vill prova på en liknande tjänst i en annan organisation? Detta föräldravikariat är en utmärkt möjlighet att få variation i yrkesrollen, träffa nya arbetskamrater och berika yrkeserfarenheten!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
Erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare
Intresse av arbete med upphandling och inköp
God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom offentlig sektor.
Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är ett vikariat till och med februari 2020.
Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Vikariat Vikariat
Publiceringsdatum2019-01-30ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIrina Svensson, upphandlingschef 010-562 62 02
Micaela Sundbom, personalhandläggare 010-562 50 07
Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 50 36
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37
FöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
AdressÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87 C
Jobbnummer 4585579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.