Upphandlare
Sollentuna Kommun Inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2017-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-01-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Inköpsenheten i Sollentuna Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!
Inköpsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens upphandlingsverksamhet enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Inköpsenheten består av tio personer och ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom kommunledningskontoret.
Arbetsuppgifter som upphandlare Inköpsenheten arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar och på uppdrag med objektsupphandlingar av skiftande slag. Arbetet utförs med interna uppdragsgivare inom den kommunala förvaltningen. Du kommer att ansvara för upphandling av ramavtal och som upphandlingsspecialist driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter. Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor och tjänster och entreprenader.
Kompetenskrav Erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete i offentlig eller privat sektor är ett krav. Du har relevant akademisk utbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling alternativt förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Extra meriterande är erfarenhet från upphandling av varor och tjänster inom IT-branschen.
Är du en upphandlare med kunskap om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet är Du välkommen till oss.
Du är dessutom initiativrik, positiv, självgående och drivande. Du förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamhetens behov. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och kommunicera med människor såväl inom kommunen som med leverantörer.
Vi erbjuder Du får ett intressant och utmanande arbete i en spännande organisation där du också kommer att medverka till att utveckla och arbeta strategiskt med upphandlingsverksamheten i kommunen. På Inköpsenheten råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan kollegorna.
Vi har en modern syn på våra medarbetare, du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid, erbjuder semesterväxling och friskvårdsbidrag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde, enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid / tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-12-18ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLill Sandberg, Inköpschef 08-579 215 96
FöretagSollentuna Kommun Inköpsenheten
AdressSollentuna Kommun Inköpsenheten
Allfarvägen 32
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs torg 1
Jobbnummer 3859029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.