Upphandlare

Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten i Malmö

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.

Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".




Publiceringsdatum
2017-10-31

Arbetsuppgifter
Länsstyrelsen söker minst en upphandlare till rättsenheten på förvaltningsavdelningen. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Rättsenheten består idag av drygt 25 personer som bland annat hanterar prövning av överklaganden av olika kommunala beslut, främst enligt miljöbalken och plan- och bygglagen. Rättsenheten ger även juridiskt stöd till övrig verksamhet inom myndigheten. Länsstyrelsen har en central upphandlingsfunktion som organisatoriskt tillhör rättsenheten och bemannas med tre medarbetare.

Som upphandlare ansvarar du bland annat för interna inköp av varor och tjänster som huvudsakligen görs för myndighetens egna behov (exempelvis kontorsmaterial, arbetskläder, möbler och strategiska inköp). Du ska självständigt kunna planera och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning i samråd med upphandlingsjurist.

Vidare kommer en betydande del av arbetet att bestå av avtalsgranskning och annat löpande administrativt inköpsarbete inom upphandlingsfunktionen, till exempel ansvar för avtalsdatabasen, ansvar för viss informationsverksamhet internt, framtagning av statistik och uppföljning av genomförda upphandlingar.

Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.

Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne och förvaltningsavdelningens verksamhet? Se filmerna via länken nedan.



Kvalifikationer
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Vi söker dig som har:
• Utbildning inom inköp och upphandling eller erfarenhet från operativt
inköps-/upphandlingsarbete i större organisation eller myndighet.
• Ekonomisk eller juridisk utbildning på högskolenivå, alternativt eftergymnasial yrkesutbildning inom ekonomi/administration, eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig, exempelvis utbildning vid yrkeshögskola (YH) till offentlig upphandlare.

Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.

Vi förväntar oss att du som medarbetare på Länsstyrelsen tar ansvar för ditt arbete och ditt resultat i förhållande till uppsatta mål, samtidigt som du hjälper dina kollegor och bidrar till arbetsgruppens samlade arbete. En förutsättning för detta är att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra. För att fullt ut kunna bidra till verksamhetens resultat kan du sätta dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang och prioritera utefter detta. Du klarar av att arbeta med en väl avvägd balans mellan kvalitet, tids- och resursåtgång. Vår komplexa verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut.

Vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva och du förväntas aktivt delta i detta arbete och bidra till verksamhetsutveckling. Erfarenhet av leanbaserat arbetssätt är meriterande.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-21
Ange följande referens när du ansöker: 112-28367-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Nyberin 010-224 15 32
Therese Ortner 010-224 15 55

Företag
Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten

Adress
Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten
Kungsgatan 13
20515 MALMÖ

Kontorsadress
20515

Jobbnummer
3776563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Skåne, Rättsenheten: