Upphandlare

Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Kramfors
2017-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2024-09-13) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.




Publiceringsdatum
2017-01-03

Arbetsuppgifter
Som upphandlare hos oss i koncernstaben är du en av två specialister i hela upphandlingsprocessen som ger stöd till den upphandlande verksamheten. Det innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt inom alla de områden som finns i kommunkoncernen.

I upphandlaren roll ingår förutom att ge stöd och service även att informera i upphandlingsfrågor och att utbilda verksamheterna. Arbetet innebär också att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på ekonomi, upphandling/inköp, juridik eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer lämplig. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor och har mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig upphandling (LOU) och har självständigt genomfört upphandlingar.

Som person ska du ha lätt för att samarbete och skapa förtroende, vara strukturerad och trygg med att jobba med olika upphandlingsområden. Du ska trivas med ett konsultativt arbetssätt, vara självgående och ansvarstagande med en god pedagogisk förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A641939
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Bergström 0612 80 101
Anita Åberg anita.aberg@kramfors.se 0612 80 150

Företag
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kramfors kommun
87280 KRAMFORS

Kontorsadress
87280 Kramfors

Jobbnummer
3243864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen: