Upphandlare
Lerums kommun, Ekonomienheten - / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
2016-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2017-07-13) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Ekonomienheten - i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Ekonomienheten består av tre olika funktioner vilka ansvarar för kommunens upphandling, ekonomiadministration och systemförvaltning. Idag består enheten av 12 medarbetare, varav 4 tillhör Upphandlingsfunktionen. Då en av våra medarbetare går i pension söker vi nu en efterträdare.
Publiceringsdatum2016-02-10ArbetsuppgifterLerums kommun har en vision om att år 2025 vara "Sveriges ledande miljökommun". Som kommunens upphandlare ser du upphandlingens strategiska betydelse för kommunens vision genom att planera, leda och genomföra upphandlingar från behovs- och marknadsanalys till avtalsuppföljning och leverantörskontroll. Du utarbetar förfrågningsunderlag, utvärderar anbud, deltar ibland i förhandlingar, upprättar och implementerar avtal. Du kommer även att arbeta med kommunövergripande direktupphandlingar och genomföra förnyade konkurrensutsättningar.
Du kommer att vara rådgivande och sakkunnig inom området, medverka i nätverk samt vara delaktig i funktionens utvecklingsarbete.
Arbetet innebär mycket kontakter med verksamhetsföreträdare och leverantörer. I uppdraget ingår att föra ut kunskapen i förvaltningen och informera och utbilda kommunens anställda.
KvalifikationerDu har Högskoleutbildning, YH-upphandlarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Alternativt har du skaffat dig motsvarande kunskap genom erfarenhet inom upphandlings- och inköpsområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av upphandlings- och/eller inköpsarbete är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU) och dess rättstillämpning och gällande praxis.
Upphandlingsenheten är en stödenhet för kommunen och dess verksamhet och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har ett positivt synsätt samt tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har ett intresse för att jobba med hela upphandlings- och inköpsprocessen där stort fokus läggs på förberedelse och uppföljning. Du kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.
Hittar du också drivkraft i att arbeta för ett hållbart samhälle - har du stora möjligheter att trivas hos oss!
ÖVRIGT
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Ange följande referens när du ansöker: A542249
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeyman Emami, Enhetschef ekonomienheten 0302-521032
Facklig kontaktEmma Löwendahl, Vision 0302-521195
FöretagLerums kommun, Ekonomienheten -
AdressLerums kommun, Ekonomienheten -
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 2663334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.