Upphandlare
Göteborgs Egnahems AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Egnahems AB i Göteborg Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 som Småstugebyrån med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen - en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Kontoret ligger i Hisings Backa och vi är ca 40 medarbetare.
På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. Vårt uppdrag är att bygga bostadsrätter och småhus som fler har råd att äga. Vårt långsiktiga mål är att minska bostadsbristen och bidra till ett mer hållbart Göteborg genom att bygga bostadsrätter och småhus främst i områden som domineras av hyresrätter. Sedan starten har vi byggt närmare 10 000 bostäder över i stort sett hela Göteborg.
Våra kärnvärden; Omtänksam, ansvarstagande, möjliggörande och inspirerande, beskriver vår värdegrund och hur vi arbetar.
Publiceringsdatum2022-09-07ArbetsuppgifterVi söker nu en engagerad upphandlare som vill stötta upp vår avdelning affärsstöd.
Vi är ett litet bolag i en stor koncern med växande utmaningar vilket ställer krav på god samarbetsvilja och känsla för att jobba i den lilla arbetsgruppen men i ett större sammanhang.
De oftast förekommande arbetsuppgifterna kommer att vara avrop och genomförande av förnyade konkurrensutsättningar (FKU:er) på stadens framtagna ramavtal, direktupphandlingar och andra upphandlingar som verksamheten har behov av.
Du kommer i huvudsak att ansvara för de formella delarna av våra upphandlingar.
Övriga arbetsuppgifter
• Säkerställer att bolaget använder sig av Göteborgs Stads ramavtal
• Upphandlar egna ramavtal/avtal för respektive avdelning eller för hela bolaget
• Läga upp och administrerar nya avtal i vårt inköpssystem Proceedo samt supporta kollegor vid avrop
• Ta fram statistik samt ha kontroll över genomförda direktupphandlingar
• Tillsammans med upphandlingsansvarig utveckla interna upphandlingsprocesser
• Uppföljning av avtal och leverantörer
Dina ansvarsområden innebär säkerställande av att vi följer LOU och koncernens inköpspolicy vilket också ställer krav på att du håller dig uppdaterad på lagar och avtal inom området.
KvalifikationerDu har en eftergymnasial utbildning inom upphandling/ inköp, samhällsbyggnad, juridik och gärna någon erfarenhet inom upphandling och inköp.
Meriterande är erfarenhet och kunskaper i standardavtalen AB04 och AB06 samt erfarenhet av att ha arbetat med TendSign eller liknande systemstyd.
Som person behöver vi dig med god social förmåga med allt vad det innebär. Till exempel har du förmågan att se möjligheter snarare än problem och du kan se din del i helheten med vårt uppdrag. God kommunikation och prestigelöshet är viktiga byggstenar i vårt arbetssätt då rollen innehåller mycket samarbete med övriga medarbetare, framför allt projektledare, entreprenörer och leverantörer.
ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Egnahems AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C101783".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Egnahems AB (org.nr 556095-3829)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Göteborgs Egnahems AB
Kontakt Chef Affärsstöd
Johannes Wallgren
johannes.wallgren@egnahemsbolaget.se 031-7077023 Jobbnummer 6957489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.