Upphandlare
Länsstyrelsen i Skåne län / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Skåne län i Malmö,
Lund,
Klippan,
Höganäs,
Simrishamn eller i
hela Sverige Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.
Vi är ca 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
Länsstyrelsen söker en upphandlare till serviceenheten på avdelningen för verksamhetsstöd. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Serviceenheten har verksamhet i Malmö och Kristianstad och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. Serviceenheten ansvarar för bl.a. intern säkerhet, skötseln av myndighetens lokaler, intern kontorsservice, vaktmästeri samt myndighetens upphandlings- och inköpsfunktion.
Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne och avdelningens verksamhet? Se filmerna via länken nedan.
Publiceringsdatum2022-08-22ArbetsuppgifterSom upphandlare är ditt uppdrag att göra goda affärer åt Länsstyrelsen och staten/medborgarna. En viktig del i ditt arbete är att genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning.
Du kommer även att i nära samarbete med övriga kollegor arbeta med att genomföra direktupphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar, uppföljning av avtal, beställningsrutiner, internutbildning av personal samt medverka i övergången till E-handel. I tjänsten ingår också övrigt administrativt arbete kopplat till upphandlings- och inköpsprocessen.
Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sak kompetens.
KvalifikationerLänsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Till den här rollen söker vi dig som har relevant utbildning inom upphandling eller motsvarande erfarenhet. Du har också:
• genomfört offentliga upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning
• välutvecklad administrativ förmåga
• hanterat system kopplat till upphandlings- och inköpsprocessen
Utöver ovan ställda krav är det meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• erfarenhet av att hålla i utbildningar
• kunskaper om hållbarhetsfrågor kopplat till upphandling
Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som
verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.
Vi förväntar oss att du som medarbetare på Länsstyrelsen tar ansvar för ditt arbete och ditt resultat i förhållande till uppsatta mål, samtidigt som du hjälper dina kollegor och bidrar till arbetsgruppens samlade arbete. En förutsättning för
detta är att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra.
För att fullt ut kunna bidra till verksamhetens resultat kan du sätta dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang och prioritera utifrån detta.
Du klarar av att arbeta med en väl avvägd balans mellan kvalitet, tids- och resursåtgång.
Vår mångfacetterade verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut. Vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva och du förväntas aktivt delta i detta arbete och bidra till vår verksamhetsutveckling.
Säkerhetsklassning
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).
ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Du hittar information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter på
https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd.Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Skåne län
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-26591-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Skåne län (org.nr 202100-2346),
http://bit.ly/2tstInB Arbetsplats Länsstyrelsen Skåne, Serviceenheten
Kontakt Enhetschef
Haris Hodzic
010-224 16 10 Jobbnummer 6903561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.