Uppdrag som Supply Chain specialist till industriföretag i Väste

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi söker på uppdrag av vår kund en Supply chain specialist för ett 9 månaders konsultuppdrag hos ett ledande industriföretag i Västerås. Uppdraget är en koordinerande roll där du kommer att arbeta i ett större projekt. Uppdraget ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som Supply Chain Specialist ska du delta i ett projekt gällande uppgraderingar inom eldriven fordonstrafik.

Rollen innebär att du kommer att arbeta i gränssnittet gentemot produktionen och företagets produktionspartner. Ditt uppdrag är att arbeta med intern koordinering inom Supply Chain Management. Du har kontakter med stakeholders, följer upp olika aktiviteter inom upphandling, materialdata, kvalitet med mera. Arbetet bedrivs tvärfunktionellt och du kommer, förutom produktion, att ha regelbundna kontakter med inköp och kvalitet.

Övriga arbetsuppgifter:

Delta i att utveckla och säkerställa SCM-processer med produktion Representera SCM i tvärfunktionella arbetsgrupper Regelbunden uppföljning av KPI:er (till exempel vid leveransdatum, sena beställningar, bekräftelser från leverantörer, materialtillgänglighet för arbetsorder etc.)FakturakontrollKostnadskontroll Stötta med upphandlingsaktiviteter vid behov (inköpsorder etc.)Stötta vid uppbyggandet av en process för reservdelar i nära samarbete med logistikchef, PI och garantiteamVara ansvarig för materialdatahanteringen i SAP och arbeta aktivt med att hitta och lösa problem.Stötta med kvalitetsuppgifter vid behov, i nära samarbete med andra inköpare och kvalitetsgruppen.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget ser vi helst dig som har en kandidatexamen inom supply chain eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Två års erfarenhet inom supply chain eller logistik är ett måste. Rollen kräver även att du har goda kunskaper i SAP och MS Office. Vidare underlättar det också om du har vissa tekniska kunskaper. Du talar och skriver svenska och engelska väl. Har du dessutom kunskaper i tyska ser vi det som meriterande.

Publiceringsdatum
2020-03-03

Så ansöker du
Hantering av ansökningar sker löpande varför tillsättning kan ske tidigare än sista ansökningsdag. Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/ Sista ansökningsdag är 3 maj 2020. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Valueone AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1064".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
5129240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: