Undersköterskor till Intensiv- och perioperativ vård i Malmö
Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1 / Undersköterskejobb / Malmö
2015-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till Intensiv- och perioperativ vård i Malmö" (publicerad 2017-02-02) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1 i Malmö,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Intensivvårdsavdelningen, Skånes universitetssjukhus i Malmö består av en allmän intensivvårdsavdelning (IVA) och en postoperativ avdelning (UVA). IVA består av 10 vårdplatser som huvudsakligen erbjuder högspecialiserad intensivvård till sjukhusets olika medicinska specialiteter och patienter med konstaterad eller hotande reversibel svikt av vitala funktioner. UVA består av 18 vårdplatser som erbjuder postoperativ vård främst till de kirurgiska och urologiska specialiteterna. Vi är cirka 160 medarbetare med yrkeskategorier såsom läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter/sjukgymnaster, medicinska sekreterare samt kurator.
Publiceringsdatum2015-12-16ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som undersköterska blir att ta emot och vårda såväl postoperativa patienter som komplicerade intensivvårdspatienter samt att stödja anhöriga/närstående i den speciella situation de befinner sig i när deras närstående vårdas hos oss.
Som undersköterska är du en viktig del i teamet och en länk för att upptäcka förändringar i patienternas vårdsituation så att åtgärder kan vidtas. Hos oss på IVA kännetecknas patientomhändertagandet av hög yrkesskicklighet, högkvalitativ omvårdnad och ett personligt bemötande med respekt och empati. Arbetet präglas av förtroende, delaktighet och ett eget ansvar.
KvalifikationerFör att arbeta hos oss är det en grundförutsättning att du har undersköterskeutbildning med inriktning sjukvård/akutsjukvård. Vi ser också att du har minst ett års erfarenhet av att arbeta inom somatisk akutsjukvård samt har erfarenhet av att arbeta med intensivvård.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånes universitetssjukvård (SUS) bildades den 1 juni 2013 och består av Skånes universitetssjukhus samt av den offentligt bedrivna primärvården i Malmö- och Lundområdet. Skånes universitetssjukhus omfattar sjukhusverksamheterna i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Förvaltningen har totalt omkring 12 700 medarbetare och en omsättning om 12,7 miljarder kronor. SUS erbjuder primärvård, länssjukvård och högspecialiserad vård, samtidigt som vi utbildar och bedriver avancerad forskning i nära samarbete med universitet och högskolor. Vi arbetar med respekt för människan och strävar alltid efter att vara bland de bästa
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-30
Ange följande referens när du ansöker: A527800
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelene Sjöström, enhetschef 040-33 76 06
Pia Brorsson, teamledare 040-33 76 06
Facklig kontaktCecilia Erlandsson, Kommunal 040- 33 76 06
FöretagRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1
AdressRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2579172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.