Undersköterska till Operation
Operation & Vårdavdelning / Undersköterskejobb / Göteborg
2016-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till Operation" (publicerad 2019-04-03) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Operation & Vårdavdelning i Göteborg Carlanderska sjukhuset är en del av sjukvårdsutbudet i Västra Götaland. Därför har vi en nära samverkan med den offentliga vården såväl som med försäkringsbolag, enskilda företag och privatpersoner. Verksamheten vid Carlanderska utförs av ett flertal vårdgivare i samspel. Stiftelsen består av följande operativa verksamheter: Operation-Vårdavdelning, Carlanderska Ortopedi, Röntgen, Vårdcentral Carlanderska-Carlandergruppen och Carlanderska Rehab. Samarbetspartner inom huset uppgår till ett tiotal olika mottagningar. Vi har ett stort antal specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak. Antal anställda är ca 200 personer.
Publiceringsdatum2016-10-25BeskrivningPå enheten för vård och operation utförs årligen omkring 4800 operationer inom specialiteterna allmänkirurgi, plastikkirurgi, urologi, ortopedi, gynekologi, fetmakirurgi och öron-, näs- och halssjukdomar.
Det finns fem välutrustade operationssalar och en uppvakningsenhet där man tar hand om patienten direkt efter operation. Dessutom finns 22 vårdplatser. På enheten arbetar 75 medarbetare.
Carlanderska sjukhuset är inne i ett expansivt skede med såväl nybyggnation som investeringar i ny medicinteknisk utrustning, vilket gör detta till en spännande och framtidsorienterad arbetsplats. År 2017 öppnar Carlanderskas nya operationsenhet i nya lokaler och kommer där att fortsätta driva och utveckla högspecialiserad kirurgi.
Dina arbetsuppgifterNu söker vi en undersköterska till operationsenheten för en tillsvidareanställning. Arbetsuppgifterna är för undersköterska sedvanligt förkommande uppgifter på en operationsenhet, såsom förberedelser och iordningsställande inför och efter operationer, handhavande av medicinteknisk utrustning och arbete i sterilcentral. Du arbetar i nära samarbete med operationssjuksköterskan och är en viktig del i operationsteamet. Arbetet är omväxlande både avseende arbetsuppgifter och operationsdiagnoser, vilket gör vardagen stimulerande och utmanande. Du lägger stor vikt vid att uppnå god vård i den dagliga verksamheten och medverkar till att patientsäkerhet, tillgänglighet, patientbemötande och vårdkvalitet ständigt förbättras i enlighet med Carlanderskas mål.
KvalifikationerUtöver att vara utbildad undersköterska behöver du dessutom ha minst två års yrkeserfarenhet från arbete inom operation. Du är noggrann i ditt arbete, flexibel, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Som person är du säker och trygg i din roll och positiv i ditt förhållningssätt.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på 80%-100% med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Jennie Winsnes, sektionsledare på Operation, tel. 031-81 81 85 alt
jennie.winsnes@carlanderska.se . Lokal facklig representant för Kommunal är Gunilla Berntsson, tel. 031 - 81 81 00, alt.
gunilla.berntsson@carlanderska.se . Ansökan till tjänsten görs via vår hemsida
www.carlanderska.se senast den 13 november 2016.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
80%-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 2016/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennie Winsnes 031 - 81 81 85
Facklig kontaktGunilla Berntsson, Kommunal 031 - 81 81 00
FöretagOperation & Vårdavdelning
AdressOperation & Vårdavdelning
Carlanderplatsen
40545 Göteborg
KontorsadressCarlanderplatsen
Jobbnummer 3123861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.