Undersköterska/Barnsköterska
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Barnanestesi/op/iva, Intensiv / Undersköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Barnanestesi/op/iva, Intensiv i Göteborg Västra Götalandsregionen
Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2013-01-07BeskrivningPå intensivvårdsavdelningen vårdas barn med akuta medicinska och kirurgiska sjukdomstillstånd som kräver samlad intensivvårdskompetens. Avdelningen är högspecialiserad med avancerad teknisk utrustning och kvalificerad omvårdnad. Vår kompetens inom intensivvård ligger långt framme både nationellt och internationellt. En stor del av våra patienter vårdas efter öppen hjärtkirurgi. Vi strävar efter att alltid ge en god och säker vård ur ett medicinskt såväl som barn- och föräldraperspektiv.
Som nyanställd undersköterska/barnsköterska erbjuds du ett introduktionsprogram under 6-7 veckor. Vi erbjuder individuell schemaläggning.
Dina arbetsuppgifterNormalt förekommande arbetsuppgifter som undersköterska/barnsköterska på intensivvårdsavdelning. Arbetsuppgifterna är av högteknisk och omvårdande karaktär och innebär omvårdnad av patienter som ska genomgå eller har genomgått operationer, speciella undersökningar som kräver avancerad övervakning och behandlingar. Du arbetar med patienter som varit utsatta för trauma, svårt sjuka patienter med svikt av vitala funktioner och patienter med smärta. Arbetet utförs självständigt och omvårdnaden är målinriktad. Du ansvarar tillsammans med en sjuksköterska för den specifika omvårdnaden nära patienten och har också nära kontakt med patienters närstående.
KvalifikationerVi söker dig som är undersköterska eller barnsköterska med erfarenhet från arbete på vårdavdelning, akutmottagning eller intensivvård. Personlig lämplighet som god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt är betydelsefulla egenskaper.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning75-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 2013/43
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVårdenhetschef Helen Häggström 031-343 45 82
Vårdenhetschef Anna Karin Stephan 031-343 45 32
Facklig kontaktKommunal, Maja Sandgren och Pernilla Henrikson 031-343 45 28
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Barnanestesi/op/iva, Intensivvårdsavd
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Barnanestesi/op/iva, Intensivvårdsavd
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43531 Mölndal
Jobbnummer 1429823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.