Två utredare till centrala utredargruppen Avesta kommun

Avesta kommunkansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Avesta kommun bedriver ett mycket omfattande utvecklingsarbete via de långsiktiga projekten Avesta 2020 och Förenkla Helt Enkelt. Vi ska förändra näringslivsstrukturen, bli ett nav för utveckling i vår närregion, bedriva långsiktiga marknadsföringskampanjer och ytterligare effektivisera verksamheten med e-tjänster och servicecenter.

För att förstärka vårt lag behöver vi nu två till med utredarkompetens. Vi är inne i en generationsväxling som kan ge dig möjlighet att utvecklas vidare inom kommunen. En av tjänsterna är lokalmässigt knuten till kommunkansliets administrativa enhet och du rapporterar till administrativa chefen. Den andra tjänsten är lokalmässigt knuten till bildningsförvaltningen och där rapporterar du till bildningschefen.

Avesta kommun har en sammanhållen förvaltningsorganisation där förvaltningschefer, ekonomer, utredare och nämndadministratörer ingår i kommunkansliet. Med de två tjänsterna vid administrativa enheten och bildningsförvaltningen har vi utökat den centrala utredargruppen som kommer att omfatta fem allmänna utredare. En aktiv samverkan sker i gruppen för utveckling av metoder mm.

Publiceringsdatum
2015-04-15

Arbetsuppgifter
Tjänsterna innehåller bland annat följande uppdrag:
• Initiera, planera, leda och genomföra uppdrag, utredningar och utvecklingsprojekt av komplex och strategisk karaktär

• Utreda organisationsförändringar

• Leda processkartläggningar

• Ge stöd till verksamheterna i utredningsmetodik, processkartläggning och projektarbete

Fokus i uppdragen är att samordna och driva kommunövergripande strategiska utvecklingsprocesser som har betydelse för Avesta kommuns utveckling och profilering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk eller ekonomisk inriktning eller annan för tjänsten lämplig inriktning. Du behöver också ha gedigen erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ta fram strategier och förmåga att se till att de får genomslag. Om du har arbetat i en politisk styrd organisation och har kunskap i de för kommunal verksamhet centrala lagstiftningarna, t ex kommunallag och förvaltningslag så är även det meriterande.

Du behöver kunna analysera och sammanfatta insamlad information samt ha god förmåga att producera egna texter och dokument med hög kvalité. God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift värderas högt i denna tjänst. I uppdraget som utredare är omvärldsbevakningen en naturlig del. Du kommer att ta del av forskningsrapporter på såväl svenska som engelska varpå god läsförståelse avseende engelska är nödvändigt. Även numerisk analysförmåga är av vikt.

Som person är du självgående, analytisk och har en förmåga att se helheten. Vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga, kreativitet och samarbetsförmåga. I utredningsarbetet är det av största vikt att du är lyhörd och prestigelös och därmed kan ta till dig synpunkter på ett konstruktivt vis.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-03
Ange följande referens när du ansöker: A466049
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Göran Johansson, Administrativ chef 0226-64 5004 goran.johansson@avesta.se

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2248772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: