Två receptionister
Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Serviceavdelningen är en avdelning inom gemensamma förvaltningen med uppgift att tillhandahålla tjänster som på olika sätt bidrar till att stärka och underlätta universitetets verksamhet. I detta ingår Konferenscentrum, Medieteknik, GU-shopen, Gästservice, Intern service samt Servicecenter.
Göteborgs universitet genomför en ökad satsning på service och stöd till studenter, besökare och personal genom att inrätta ett flertal nya Servicecenter på följande strategiska platser inom universitetsområdet:
Vasagatan/Götabergsgatan
Humanisten, Renströmsgatan 6
Campus Haga, Sprängkullsgatan 19
Pedagogen, Västra Hamngatan 25
Academicum, Medicinaregatan 3
Den samordnade serviceorganisationen ska bidra till en förbättrad studie- och arbetssocial miljö genom en samlad information och service, ett professionellt bemötande och en ökad tillgänglighet.
Publiceringsdatum2011-06-21Dina arbetsuppgifterKonceptet för Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, receptionsfunktion och administration av GU-kortet. Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support till både studenter, medarbetare och besökare.
Arbetet ger dig en möjlighet att dels arbeta i ett specifikt Servicecenter och dels ambulera mellan olika Servicecenter vilket ger en stor kunskap om universitetets verksamhet.
Arbetstiden kommer att vara schemalagd för att kunna ge behovsanpassad service till både studenter, personal och gäster. Öppettiderna kan variera mellan olika Servicecenter och under terminen.
KvalifikationerFör anställningen krävs relevant utbildning och/eller likvärdig förvärvad kunskap samt
• ett genuint intresse för service- och information
• ett serviceinriktat förhållningssätt och ett gott bemötande, även i stressade situationer
• god förmåga att kommunicera och samarbeta
• noggrannhet och initiativförmåga
förmåga att anpassa sig till ändrade förutsättningar
• god kunskap i studentfrågor
• bred kunskap om universitetets verksamhet och utbildning
• goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
goda datorkunskaper
Erfarenhet/kunskap av receptions- och/eller servicearbete eller motsvarande är meriterande. God kännedom om Göteborgs universitet eller motsvarande är meriterande.
Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare på hel- eller deltid med tillträde snarast. Provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald. För mer information om sercivecenterkonceptet, se gärna
www.gu.se/servicecenterUpplysningar om anställningen
Chef för servicecenter Johanna Ahl tfn: 031-786 21 10, mail:
johanna.ahl@gu.se eller personalhandläggare Eva Jirvén 031-786 6413.
Fackliga företrädare
SACO Martin Selander, tel. 031 - 786 1987, OFR-S Stefan Schedin, tel. 031 786 1167, SEKO Lennart Olsson, tel. 031 - 786 1173.
Så ansöker duAnsökan skickas som pdf-fil till
anstallning@gu.se . Ange referensnummer i ämnesraden. I de fall ansökan inte finns i digital form kan de skickas separat per post (glöm ej att ange ref.nr) till nedanstående adress: Göteborgs universitet, Registrator, Box 100, 405 30 Göteborg.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-08
Ange följande referens när du ansöker: PERM 2011/185
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anstallning@gu.seFöretagGÖTEBORGS UNIVERSITET
AdressGÖTEBORGS UNIVERSITET
BOX 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVASAG 33
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7731000
Jobbnummer 968091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.