Två kundtjänstmedarbetare & ekonomiassistenter
Poolia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Staffanstorps Centrum AB är moderbolaget för Staffanstorps kommuns bolagskoncern. Staffanstorps Centrum AB har hand om det mesta av koncernens administrativa arbetsuppgifter, som till exempel ekonomi.
Våra dotterbolag äger och sköter kommunens byggnader, el- och fibernät och reningsverk. Tillsammans arbetar alla bolag för att verksamheten ska ge den bästa tänkbara servicen till kommuninvånarna. Tjänsten är koncernövergripande men du anställs i ett dotterbolag. Läs mer om verksamheten på Staffanstorpscentrum.se
Publiceringsdatum2022-04-12Om tjänstenVi behöver nu förstärka vår enhet för kundtjänst, ekonomi och administration. Vi söker därför två kundtjänstmedarbete / ekonomiassistenter till vårt kontor i Staffanstorp.? Avdelningen ansvarar för koncernens övergripande redovisning, löneadministration, ekonomisk rapportering, finansiering, fakturahantering, kundtjänst, reception och telefonväxel.
Vi är ett team på sex personer. Du rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du erbjuds en varierande och bred tjänst inom både kundtjänst och ekonomi. Tjänsten ger möjlighet till många externa och interna kontakter.
Tillsammans med din kollega kommer ni att jobba med följande arbetsuppgifter:
• Kundtjänst (telefon och mail) avseende elnätskunder och fiberinstallationskunder
• Fakturering till elnätskunder och fiberinstallationskunder
• Anstånd och kravhantering inom elnät
• Lägga in mätarbyten och flyttanmälningar i systemet för elnät
• Mätinsamling av elförbrukning
• Kontrollera/administrera fiberinstallationsavtal
• Backup VA-debitering
• Superuser för elnätsdebiteringsprogrammet Elvira
• Kontering och slutregistrering av leverantörsfakturor samt ta fram betalningsförslag
• Diarieföring
• Växel och reception (2 d/vecka)
• Övrigt administrativt stöd
Eftersom vi är en relativt liten organisation hjälper vi varandra med problemlösning och oförutsedda händelser varför det är viktigt att du är flexibel och inte räds att ta i där det behövs.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund inom ekonomi/redovisning från gymnasium eller YH/KY. Du kan också ha en arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi vill att du minst har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst och ekonomi. Har du tidigare arbetat inom elnätsbolag eller fiberbolag är det meriterande.
Goda kunskaper i Excel är nödvändiga för att trivas i rollen. Har du tidigare erfarenhet av debiteringssystemet Elvira, ekonomisystemet Briljant och/eller fakturahanteringssystemet Palette är det värdefullt.
Du pratar och skriver svenska obehindrat.
För att trivas hos oss måste du vara serviceminded och intressentorienterad. Vi vill att du gillar samarbete men att eget ansvar är det som driver ditt arbete framåt. En nyfikenhet och egen initiativförmåga är viktiga egenskaper som vi värdesätter.
Då vi har många kontaktytor inom organisationen är det viktig att du har en hög social förmåga, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Det är även många olika arbetsuppgifter som sker samtidigt, därför är det viktigt att vara noggrann och ordningsam samtidigt som du tycker att siffror och redovisning är roligt.
Om verksamheten
Läs mer om verksamheten på Staffanstorpscentrum.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "64019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Malmö AB
Kontakt Peder Bjursten
peder.bjursten@poolia.se 073-944 54 60 Jobbnummer 6532273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.