Tre familjehemssekreterare till familjehemscentrum

Borås kommun / Socialsekreterarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Vi skapar nu ett familjehemscentrum och söker tre Familjehemssekreterare till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen.

Familjehemsenheten i Borås Stad är en enhet som matchar barns behov mot olika uppdragstagare till exempel familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Som familjehemssekreterare kan just du göra skillnad och ge bra förutsättningar för de barn som behöver stöd och hjälp. Vår enhet består av goda kollegor, en närvarande och stödjande arbetsledning samt en god arbetsstruktur med välfungerande rutiner.

Vi är nu i uppbyggnaden av ett familjehemscentrum som kommer att bestå av två enhetschefer, två metodhandledare, en pedagogisksamordnare, tio familjehemssekreterare samt åtta barnsekreterare. Målet med ett familjehemscentrum är att verksamheten på ett bra sätt ska kunna följa de utmaningar som finns och det arbete som pågår nationellt i att öka kvaliten och tryggheten för placerade barn.

Som familjehemssekreterare är en viktig del i ditt arbete att fungera som råd och stöd till de som har uppdrag så som familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Att matcha rätt uppdragstagare mot ett barns behov är också en central roll i ditt arbete, likaså att rekrytera och utreda intressenter som vill bli uppdragstagare. I din tjänst ingår även att utbilda familjehem och anordna olika typer av events, ibland på kvällstid och vid några tillfällen under året på helgen. Då vi erbjuder våra familjehem och kontaktfamiljer stöd på kvällar och helger per telefon ingår också att ha beredskap dessa tider enligt ett rullande schema.

Du som söker ska ha socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemssekreterararbete och/eller utredningsarbete med familjer och barn. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Du ska ha lätt för att samarbeta och en god reflektionsförmåga. B-körkort är ett krav.

Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot att träffa våra nya kollegor!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "26:2023:16".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
enhetschef
Jessica Viltok
033-35 81 68

Jobbnummer
7688165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: