Transportadministratör
ValueOne AB / Speditörsjobb / Ludvika
2025-10-31
Visa alla speditörsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Ludvika,
Fagersta,
Borlänge,
Hedemora,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige ValueOne söker en Transportadministratör till ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Västerås. Uppdraget startar omgående och pågår fram till Mars 2026 med möjlighet till förlängning.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Transportadministratör kommer du att arbeta med att boka transporter, hantera export- och fraktdokument samt säkerställa att all dokumentation är korrekt och komplett för att möjliggöra smidiga leveranser. Du kommer att ha en viktig roll i att stödja logistikflödet och säkerställa att leveranser sker enligt plan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Boka inrikes och internationella transporter.
Informera interna intressenter när order är redo att skickas.
Skapa och hantera export- och fraktdokument, inklusive dokument till handelskammare eller ambassader.
Skapa och kontera fraktfakturor och förskottsfakturor i SAP samt kontrollera att återbetalningar sker korrekt.
Säkerställa att exportdeklarationer kan skapas och att nödvändig information finns tillgänglig.
Övervaka orderstatus och leveransförseningar samt rapportera avvikelser internt.
Bidra till förbättringsarbete inom logistikflödet och rapportera systemproblem.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av transportadministration, spedition eller arbete inom export och logistik. Du har en god förståelse för export- och tullhantering samt vana vid att arbeta i Excel samt SAP eller liknande affärssystem. Du behärskar både svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har en YH-utbildning inom spedition, tull eller logistik, samt om du har tidigare erfarenhet från tillverkande industri eller internationell logistik.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs i en dynamisk miljö och är van att hantera flera uppgifter parallellt.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 eller 010 332 29 20.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 9582901