Trafikkontoret söker enhetschef till enheten för system och verk

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



På tillståndsavdelningen arbetar 95 medarbetare på fem enheter: juridik och parkering, norr, söder, stadsliv och system- och verksamhetsstöd.

Vi arbetar inom ett brett och spännande verksamhetsområde, där våra gemensamma nämnare är tillståndsgivning och myndighetsutövning.

Nu söker vi en ny enhetschef till enheten för system- och verksamhetsstöd. Är du en engagerad, strukturerad och utvecklingsbenägen person så får du gärna läsa mer nedan om vad rollen innebär och kräver.

Vi erbjuder dig
Du kommer bli en del av en arbetsplats som präglas av hög kompetens, god arbetsmiljö och ständig utveckling med medborgarna i fokus. Vi har flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Goda motionsmöjligheter finns i närliggande anläggning.

Arbetsplatsbeskrivning
Enheten system- och verksamhetsstöd ansvarar för den verksamhetsnära förvaltningen av avdelningens IT-system som används för bl.a. markupplåtelser, trafikanordningsplaner, schaktarbeten och parkeringsövervakning. Här hanteras trafikskadeutredningar och administrativt arbete som fakturering vid upplåtelser och arbeten i gatan. På enheten sammanställer och förvaltar vi också den så kallade samlingskartan. I samlingskartan visas ledningar under markytan och ett utdrag ur kartan krävs för att få schakta i stadens mark.

På enheten arbetar administratörer, handläggare, systemförvaltare och kartingenjörer, totalt 15 personer. Du sitter med i ledningsgruppen tillsammans med din närmsta chef och dina fyra chefskollegor.

Publiceringsdatum
2022-01-28

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du ansvara för enhetens förvaltning och utveckling av flera verksamhetssystem.

Du har ett verksamhetsansvar för din enhet, vilket innebär att du:
• Ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten så att verksamheten drivs utifrån stadens och kontorets mål och följer regelbundet upp resultat.
• Innehar personalansvar där arbetsmiljö, lönesättning, kompetensutveckling m.m. ingår.
• Innehar budgetansvar med resultatuppföljning och rapportering av din enhet.
• Ansvarar för kontakter med ledningsägare och IT-leverantörer.
• Fortsätter det utvecklingsarbete som är påbörjat på enheten, bl.a. för avdelningens IT-system.

Du kommer att ha mycket kontakter med såväl interna som externa användare och organisationer, i syfte att fånga upp olika krav som kan ställas på verksamhetssystemet. Du är direkt underställ avdelningschefen och deltar i avdelningens ledningsgrupp.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för tjänsten.
• Flerårig och aktuell erfarenhet som projektledare eller arbetsledare i offentlig förvaltning inom vårt verksamhetsområde.
• Hög kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.

Meriterande för tjänsten är om du haft personalansvar och erfarenhet av budgetarbete. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet av samverkan med it-leverantörer och av införande av nya it-system.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt och andras arbete på ett effektivt sätt. Du är van att arbeta mot givna mål, fokuserar på resultat och driver processer vidare tills mål är uppnådda. Vidare är du lösningsorienterad med god analysförmåga och du ser möjligheter i förändringar. Rollen kräver att du är bra på att se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Du är trygg, stabil och genom ett gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. I denna rekryteringsprocess kommer arbetspsykologiska tester att användas.

Välkommen med din ansökan.

Anställningsvillkor
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/16".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Tillstånd

Kontakt
Mats Holmström/Rekryteringskonsult
08-508 117 35

Jobbnummer
6288761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: