Total Product Owner (TPO)

Vattenfall AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Vattenfall Kundservice omorganiserar och vi söker nu morgondagens stjärnor för ett antal roller till olika delar av vår organisation. Vattenfall Kundservice utvecklar vårt arbetssätt och letar därför efter en Total Product Owner för placering i Umeå eller Solna inom Controlling på Kundservice och som rapporterar till Director of Controlling.

Huvudsyfte med positionen:

Du kommer som Total Product Owner (TPO) leda över projektöversikten, ta initiativ och stödja planeringen av resurser inom Kundservice Norden. Du kommer också att stödja övergripande initiativprioritering genom resurshantering och leda Intiativforumet. Initiativforumet är en korsfunktionell mötesplats med en öppen och agil syn på initiativ inom Kundservice. Du kommer även att säkerställa transparens och tydlighet mot interna och externa intressenter. TPO ska stödja ledningsgruppen för Kundservice Norden genom att driva den strategiska agendan av initiativkartan.

Huvudansvar:

• Total Product Owner ska ha översikt över resurser och driva initiativ inom Kundservice organisation.
• Samla och sammanställa en fullständig översikt över nuvarande och kommande intiativ (från stora projekt till mer agila).
• Säkerhetsställa transparens angående resurser, skapa översikt över resursallokering gentemot efterfrågan.
• Ha kontinuerliga dialoger med Product Owner/Product Manager och Key Account Managers om status, framsteg och potentiella problem.
• Driva och leda Initativforumet.
• Möjliggöra samarbete mellan ledningsgrupp och gemensam prioritering.
• Stödja kollegor inom Kundservice med förarbete till Intiativforumet inklusive tillhörande business case och riskanalys
• Följa upp frågor, beslut och prioriteringar inför nästa möte.
• Du ska göra taktiska uppdateringar och diskussioner för att utveckla teamet.

Placering: Solna eller Umeå

Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med fokus på ledarskap, människor, förändring, utveckling och att bygga upp något nytt. Du ges möjlighet att forma ditt uppdrag och ditt team och blir en del av navet i vår omorganisation där du är med och sätter ett nytt Kundservice på kartan. Du blir en del i skapandet av en ny kultur, ny värdegrund och får vara med på vår resa mot att göra Kundservice till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Du erbjuds ett socialt arbete där du både får bygga upp nätverk och använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer. Här får du möjlighet att delta i en utvecklingsresa och möta förändrade marknadsförutsättningar i en helt ny organisation med fokus på ständiga förbättringar.

Mer information:

Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 22 mars, 2018.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Nidhi Illman, 072 702 7861. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Peter Wesslau, 070-366 6115

Fackliga representanter är Rolf Olhsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Christian Eriksson (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Erforderlig utbildning och erfarenhet:

Vi letar efter en person som är logisk tänkare med stark affärs och finans förmåga, bra presentationsteknik, och kreativ tankesätt med förmåga att effektivt samarbeta och kan arbeta i en komplex arbetsmiljö.

• Universitetsexamen inom ekonomi, juridik eller teknik.
• 2-5 års relevant arbetslivserfarenhet.
• Grundläggande kunskap om business case kalkyler samt riskanalys
• Flytande i tal och skrift i svenska och engelska.
• Starka samarbetsegenskaper och är kommunikativ
• God analysförmåga samt kunna prioritera baserat på värde
• Goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel och Powerpoint)
• Kunskap om agilt arbete (önskvärt)

Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.

Kundservice Norden jobbar med fem uppdragsgivare - B2C, B2B, Eldistribution, E-mobility och Värme. Vi sätter stolthet i att leverera på överenskomna mål och att bidra till utveckling av alla dessa affärer

Publiceringsdatum
2018-03-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-22
Ange följande referens när du ansöker: FA-00011
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
evenemangsgatan 13
16956 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 13

Jobbnummer
4009845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: