Tjänstekatalogansvarig Service Desk
Stockholms stad; IT avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; IT avdelningen i Stockholm Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
IT avdelningen
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Vi arbetar ständigt med att utveckla våra verksamheter och har under de kommande åren ett särskilt fokus på digital förnyelse eller verksamhethetsutveckling med hjälp av IT. Den totala it-kostnaden är på omkring 1,5 mdr kronor per år. Vi har i hög grad outsourcat löpande och operativa uppgifter inom it - 91% av stadens it-kostnad är idag extern. Merparten av it-budgeten hanteras lokalt inom stadens verksamheter inom ramen för centrala riktlinjer och avtal.
Stadens it-verksamhet leds i ett strategiskt perspektiv av stadsledningskontorets it-avdelning. Vi strävar efter att ligga i framkant med en verksamhet som använder it i världsklass. Avdelningen har idag 26 medarbetare men behöver nu bli fler för att ta hand om ett nytt och utökat uppdrag när det gäller service till stadens verksamheter, en förbättrad styrning och ledning och utökat ansvar för uppföljning av leveransen från stadens externa leverantörer.
1 plats(er).Vi söker en tjänstekatalogansvarig Service Desk som kan arbeta med operativ uppföljning av stadens outsourcingleverans inom gemensam it-service. Du kommer i rollen arbeta tätt ihop med it-strateg för Service Desk och telefoni (sammahållet kundstöd) och med tjänstekatalogansvarig arbetsplatssystem och applikationsserverdrift.
Som tjänstekatalogansvarig Service Desk ansvarar du för uppföljning Service Desk inom stadens gemensamma it-service. I arbetsuppgifterna ingår att ha månadsmöten med leverantören, granska leveransstatistik, identifiera problem som genererar många ärenden samt att följa upp SLA och driva ersättningsfrågor vid brister i leveransen inom ramen för gällande avtal. Du ansvara också för att framåtriktat hålla reda på begärda förändringar av leveransen inom ditt ormåde och följa utvecklingsönskemål från idé till avtalad och implementerad förändring.
Till stöd i detta har du övriga tjänstekatalogansvariga, service desk-strateg och avtalshandläggare. I rollen ingår också att kunna leveransen i detalj och ge stöd till verksamhetsstrateger, projektcoacher och andra intressenter i tillämpningen av avtalet, samt att ta fram leveransstatstik och kommunicera denna till lokala förvaltningar och bolag som använder avtalet.
Du som söker tjänsten har en relevant it- eller ekonomi-relaterad utbildning. Du har kunskaper inom ITIL. Som person är du driven och har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du gillar att analysera en outsourcingaffär, följa upp kvalitet, identifiera förbättringsområden och i samverkan med levernatören driva leveransen framåt.
Vi är en offentlig organisation som arbetar under en politisk ledning med stadsutveckling och offentlig service. Det är viktigt för oss att du delar vårt samhällsengagemang och har ett intresse för en politiskt styrd verksamhet. Naturligtvis är det också meriterande om du har erfarenhet som ger förståelse för offentlig sektors arbetssätt.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom it-området och någon form av erfarenhet av att driva kommersiella förhandlingar. Det önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta på beställar- eller leverantörssidan i en outsourcingrelation.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
För denna tjänst samarbetar vi med Mercuri Urval. Mercuri kontaktar kandidater löpande och återkommer till dig med en återkoppling på din ansökan.
Stadens policy är att annonsering och kandidatsök/urval enbart görs baserat på befintliga ramavtal, i detta fall Mercuri Urval och ProMedia. Vi undanber oss erbjudanden om ytterligare rekryteringsstöd.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rekryteringsansvarig Mercuri Urval Caroline Kock Vesterberg,08-506 450 21
Tillträde: 2014-01-07. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2013-11-06Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-26
Ansökan skickas till:
IT avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 29/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms stad; IT avdelningen
AdressStockholms stad; IT avdelningen
Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1695841
Observera att sista ansökningsdag har passerat.