Tim- och sommarvikarie som kommunvägledare till Nacka kommun

Nacka kommun / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor drygt 96 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Publiceringsdatum
2015-03-16

Dina arbetsuppgifter
Som medborgare ska man inte behöva veta hur Nacka kommun är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom vårt kontaktcenter ges möjlighet att få rätt hjälp redan i den första kontakt med kommunen.

I Kontaktcenter arbetar kommunvägledare och rådgivare med särskilda uppdrag. Arbetsuppgifterna är att svara på frågor eller vägleda via telefon, e-post, sms, chatt eller vid personliga besök i vår reception. Det gäller alla kommunens ansvarsområden, webbtjänster, synpunkter och felanmälningar. Kontaktcenter kommer snart även att handlägga enklare myndighetsärenden.

Du kommer att vara timvikarie och ingå i ett team med flera kollegor i receptionen eller telefonin där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen.
I rollen som kommunvägledare lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".

Kvalifikationer
• Högskole-/ universitetsstuderande eller motsvarande inom det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Gärna erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla och som trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har eftergymnasial utbildning eller är under pågående utbildning, är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi tror att du som person brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du förmår strukturera ditt arbete och dina kunskaper på ett sätt som gör att du kan dela med dig till dina kollegor. Kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit

Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är vetgirig och trygg i dig själv. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna/kunderna. Mycket meriterande är att ha vana och kunskap att hantera besvärliga/hotfulla situationer i direkt möte med medborgare.

Språk:
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Behärskar du fler språk är det meriterande.

För att klara arbetsuppgifterna krävs:
God IT-kunskap då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt samt guida medborgare när det gäller e-tjänster.
Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Timanställning
Omfattning: Per timme
Tillträde: Snarast
Ansökan sker genom att du skickar in din CV och ditt personliga brev genom rekryteringssytemet Reachmee.
Ansök senast: 2015-03-31

Kontaktuppgifter för detta jobb
Anders Larsson, bitr enhetschef, kontaktcenter 08-718 92 36 anders.larsson@nacka.se
Susanne Bohman, koordinator, kontaktcenter 08-718 95 52 susanne.bohman@nacka.se

Facklig företrädare
Christine Lindström, Vision, 08-718 88 13

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2205960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: