Tillståndshandläggare

Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten i Falkenberg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg i livets alla skeden.

Vi söker nu en medarbetare till vår tillståndshandläggning. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2024-09-04

Arbetsuppgifter
Som tillståndshandläggare utreder du ansökningar om tillstånd enligt alkohol- och tobakslagen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel. Kvällsarbete förekommer i samband med tillsyn. I arbetet ingår också att ge service och fungera som ett stöd till de sökande genom hela processen.

Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med företagarna är en förutsättning. I tjänsten ingår även att delta vid utbildning av serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering.

I Falkenbergs kommun tillhör serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen organisatoriskt socialnämndens myndighetsavdelning. Arbetsplatsen är lokaliserad i Falkenbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. För att kunna utföra rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet krävs att du har kunskap om de lagar och regler som gäller inom området.

Du är noggrann och strukturerad samt har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med kollegor, sökande och samarbetspartners.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C207598 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten

Kontakt
Enhetschef
Jane Stensson
0346-88 52 65

Jobbnummer
8879920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten: