Tillmötesgående kontorsassistent
SW GBG / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
Är du en person med ett intresse för människor och för service och vill vara en del av ett företag med en härlig stämning? Vi på SW söker en kontorsassistent till ett av våra kundföretag. Tjänsten är med omgående start så tveka inte att söka redan idag!
Tjänstebeskrivning Du kommer i din tjänst som kontorsassistent att vara ansvarig för mottagningen av företagets kunder och besökare. I rollen som kontorsassistent ansvarar du för iordningsställande av konferensrum/mötesrum, lunchbeställningar till möten, posthantering och inköp av presenter och liknande. Du beställer kontorsmaterial och visitkort och är behjälplig vid event och annan administration. Vidare ingår leverantörskontakt och funktionsansvar för skrivare, kopiator, kaffemaskinerna samt fruktbud. Du kommer i din roll att ha ett stort kontaktnät såväl internt som externt och där kommer din goda förmåga att kommunicera och koordinera väl till användning.
Lämplig bakgrund För att trivas på denna tjänst tror vi att du är alert, lösningsorienterad och har en hög ansvarskänsla. Du är inlyssnande, social och prestigelös. Din styrka ligger i din positiva inställning och där är en person som är van vid ordning och reda. Du har flerårig erfarenhet från kundservice eller annat relevant kundrelaterat arbete. Du har goda IT- och datorkunskaper och är intresserad av att lära dig mer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Viktig information Uppdraget är ett konsultuppdrag där du kommer att få en anställning hos SW. Arbetet är med omgående start och kommer att pågå under 6 månader med stora möjligheter till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031- 333 54 81.
Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
• Växeln (stockholmskontoret 8-17, göteborgskontoret vid behov)
• Hantering av mobiltelefoner och abonnemang
• Vissa rutiner vid nyanställning, till exempel:
o Utlämning mailkonton
o Visa runt nyanställda första dagen (säkerhet etc)
o Fotografera nyanställda för intranätet
• Resebokningar - (skall dock med fördel skötas av den anställde)
• Hantering av avtal
Skanning, insortering i filsystem
• Kontakt med städbolag
o Extrabeställning, reklamation, beställning av "vaktmästeritjänster"
• Hålla altan trivsam
Varaktighet, arbetstid
8-17 6 mån, med möjl. till förlängning
Publiceringsdatum2015-12-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson +46 31-333 54 81
FöretagSW GBG
AdressSW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG
KontorsadressKungsgatan 48A, Kungspassagen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2571082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.