Telefonist/Receptionist med uppdrag som biträdande driftoperatör

Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten / Receptionistjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten i Lindesberg

Då en av våra medarbetare går i pension söker vi en ersättare till växeln på Lindesbergs kommun.

Vi är en liten grupp på 4 personer som arbetar nära varandra i det dagliga arbetet, 3 telefonister/receptionister och 1 driftoperatör. Arbetsplatsen är placerad i kommunhuset i Lindesberg där vi också bemannar receptionen.

Växeln vid Lindesbergs kommun samarbetar med övriga kommuner i norra Örebro län (Nora, Hällefors, Ljusnarsberg) samt Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen, Linde Energi, Libo/Falab och Nerikes Brandkår och betjänar ca 1 700 anknytningar. Du kommer ta emot samtal för hela området och får möjlighet till många olika kontakter.


Publiceringsdatum
2021-02-08

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är schemalagda mellan reception och växel.

I receptionsarbetet ingår bland annat:
• Ta emot besökare till Kommunhuset och Socialförvaltningen och se
till att de kommer till rätt person eller plats.
• Utlämning och bokning av bilnycklar, cykel och busskort m.m.
• Mottagning och utlämning av dokument, post och paket.

Som telefonist kommer du bland annat:
• Besvara inkommande telefonsamtal, analysera ärendet och koppla
till rätt person.
• Lägga in frånvaro och vidarekoppla anknytningar.

Utöver ovanstående arbetsuppgifter ingår också vissa rutiner som till exempel öppning och stängning av kommunhuset.

I tjänsten förväntas du också vara ett stöd för vår driftoperatör vid hennes frånvaro där du bland annat ska administrera internkatalogen, sköta telefonbeställningar och planera bemanningen av reception och växel.


Kvalifikationer
Vi tror att du som söker tjänsten har gymnasiekompetens och gärna erfarenhet av receptionist- och telefonistarbete sedan tidigare. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer vara kommunens röst och ansikte utåt. Du har ett gott bemötande både internt och externt, en god serviceanda och en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann i ditt arbete och har ett gott omdöme.

Kunskaper i telefonisystemet MITEL InAttend, MITEL CMG Directory Manager och Cisco Call Manager är starkt meriterande.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska både i tal och i skrift. Vi ser även gärna att du kan ett tredje språk, till exempel arabiska eller persiska.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2021/4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten

Jobbnummer
5562770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, IT- och teleenheten: