Telefonist/receptionist
Hallstahammars kommun / Receptionistjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar Hallstahammar kommun söker under förutsättning av erforderliga beslut en telefonist/receptionist till kommunens växel och reception.
Växeln/reception är en del av kommunens administrativa enhet och finns under kommunstyrelsen. Växel/reception ska snabbt och enkelt ge information och rådgivning samt handlägga enklare ärenden.
I kommunen värnar vi om hög kvalitet i vår service och i vårt bemötande av kunderna. För att förbättra tillgängligheten arbetar vi långsiktigt mot att bli ett kundcenter. Det innebär att kommunen styr fler frågor via växeln och kundcenter för att snabbare ge svar och för att avlasta tjänstemän med enklare frågor.
Publiceringsdatum2012-08-21Om tjänstenArbetet innebär huvudsakligen att bemanna växel och reception genom att svara på och koppla vidare inkommande samtal, ge upplysningar och informationsservice samt lägga in ny information i växelsystemet. Till arbetsuppgifterna hör även hantering av telefoner och tillhörande teknisk utrustning, beställning av kontorsmaterial, tåg- och bussbiljetter, bokning av sammanträdesrum, beställning av ID-handling och andra centrala serviceuppgifter.
Förutom besökare och telefon så ingår även service till verksamheter inom kommunen och kontakter med chefer, personal och politiker.
Personlig profil
Du är kommunens ansikte utåt och ansvarar för att ge kommunens besökare och kunder ett trevligt bemötande vid reception och över telefon. Därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, hjälpsamhet samt en trevlig telefonröst.
Som person är du ansvarstagande, flexibel och självgående. Du är serviceinriktad och en god kommunikatör som har förmåga att hjälpa andra samt noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard, Du har lätt för att anpassa dig i olika situationer som kan uppkomma. Du har förmåga att se verksamheternas behov inom telefoni och omsätta det i praktiken. Eftersom arbetet periodvis är stressigt med många bollar i luften samtidigt behöver du också vara strukturerad och kunna behålla ditt lugn.
Du har kännedom om kommunal organisation och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
KvalifikationerGymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet. Gärna erfarenhet av telefoniväxel och receptionsarbete.
Du har goda kunskaper i svenska språket och behärskar engelska i tal.
Du har god datorvana, då du kommer att jobba mycket med att söka information i webbaserade system. Meriterande är erfarenhet av TRIO eller annat telefonisystem.
Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare
Tillträdesdag
Snarast
Upplysningar om tjänsten
Administrativ chef Ragnhild Victorin, tel 0220-240 32
Facklig kontakt
Vision, Eva-Lena Verner, tel 0220-240 39
Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast 15 september till:
Hallstahammars kommun
Kommunstyrelseförvaltningen
734 80 Hallstahammar
eller via e-post
kommun@hallstahammar.seVi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kommun@hallstahammar.seKontaktRagnhild Victorin, Adm Chef, 022024032,
ragnhild.victorin@hallstahammar.seFacklig kontaktEva-Lena Verner, 022024039,
eva-lena.verner@hallstahammar.seFöretagHallstahammars kommun
AdressHallstahammars kommun
73480 HALLSTAHAMMAR
KontorsadressPrästgårdsgatan 1
Hallstahammar
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0220-24000
E-postadress:
kommun@hallstahammar.se Jobbnummer 1319742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.