Telefonist

Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsen / Kundservicejobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsen i Mariestad

Har du en avslutad gymnasieutbildning och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som telefonist är du Skatteverkets ansikte utåt och den första kontakten för dem som ringer oss.

Om jobbet

Du arbetar i Skatteverkets telefonväxel med att ta emot och koppla samtal och meddelanden från medborgare och företag och från Skatteverket internt, hantera utlandssamtal samt ge upplysningar och informationsservice åt medborgare. Arbete kan också komma att innebära kategorisering av e-post

Du tillhör upplysningssektion 8 på upplysningsenhet, västra på Kundmötesavdelningen i Mariestad. På vår sektion är vi 15 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift
- ha goda kunskaper i svenska och engelska
- vara serviceinriktad, positiv, utåtriktad och lyhörd
- vara stresstålig
- samt ha förmåga att hantera en hög arbetsbelastning
- kunna arbeta självständigt.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- arbetslivserfarenhet på Skatteverket
- erfarenhet av telefonväxelsystemet MXOne, InAttend och Solidus
- arbetslivserfarenhet av service och bemötande via telefon
- it-erfarenhet i informationssökning och digitala medier.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 17 mars 2021 t.o.m. 31 januari 2022.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2021-03-17 Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2021-02-19

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/291".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsenhet västra

Jobbnummer
5584845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket,Kundmötesavdelning, Skatteupplysning, Upplysningsen: