Telefonisamordnare

Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtidskommun med rötterna i Sveriges historia. I Sigtuna kommun bor kommunens drygt 43 000 invånare i Sveriges äldsta stad med sin tusenåriga historia, i centralorten Märsta, Rosersberg eller runtom i vår levande landsbygd. Sigtuna kommun bygger för en hållbar framtid och är certifierad Fairtradekommun, Ekokommun och arbetar aktivt för att ha en klimatneutral energiförbrukning i kommunen.

Invånaren först, allas lika värde och kvalitet i fokus är alla viktiga delar i vår gemensamma värdegrund men också det signum som styr vårt dagliga arbete.

Sigtuna kommun arbetar med ständiga förbättringar av verksamheten. I detta arbete använder vi Talanger, våra duktiga medarbetare i kommunen. Talangforum är ett nätverk av medarbetare som utbildats för att driva vårt värdegrundsarbete på arbetsplatser i hela organisationen. För dig som är intresserad och vill vara aktiv i vårt förändrings- och utvecklingsarbete finns Akademi som är en projektledarutbildning som är tillgänglig för alla medarbetare. Genom kommunens ledarförsörjningsprogram finns möjlighet för dig som i framtiden vill anta utmaningen att bli chef.

Publiceringsdatum
2014-10-21

Arbetsuppgifter
Som telefonisamordnare ingår att samordna kommunens telefonisystem som är en KST-lösning med Trio hänvisningssystem, Aastra-växel och ciceronen för debitering/statistik. (Vi har ca 1000 anknytningar som är övervägande mobila men även viss IP). Vidare ingår att ansvara för strategiska samarbeten kring telefonin. Det innebär även att ansvara för att rutiner, förändringar, processer finns tillgängliga för tjänstens användare.

I tjänsten ingår även driftansvar inom telefoniområdet samt mot leverantör som driften är utlagd till. I driftansvaret ingår bla systemförvaltning, installation av nya funktioner, dokumentation och löpande kontakt med verksamheten. I samarbete med vår IT-avdelning kommer du att bistå med support inom telefonifrågor.

Din roll innebär även att fungera som kravställare mot leverantörer inom tjänsteområdet. Du behöver kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterat inom området.
I dagsläget ingår även att ansvara för beställningar av abonnemang till kommunens medarbetare. Arbetet med växeln innebär att du ansvarar för att kontaktuppgifterna till kommunens medarbetare stämmer och kontinuerligt uppdateras.

Vi utgår ifrån att du har en hög servicekänsla och en vilja att alltid bemöta människor med optimism och professionalitet. Arbetet kommer även ställa höga krav på flexibilitet och god samarbetsförmåga. Emellanåt kan arbetet vara stressigt vilket kräver en viss stresstålighet.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning mot teknik eller liknande. Högskoleutbildning eller likvärdigt önskas. Mycket god svenska i både tal och skrift är ett krav. Vidare behöver du har goda kunskaper i Microsoft Office.

Erfarenhet inom telefoni är meriterande och då gärna med Trios hänvisningssystem och/eller Aastra-växel. Du är van användare av mobiltelefoni och har erfarenhet och intresse av synkroniserade tjänster.

Vi förutsätter att du är ansvarstagande, initiativrik och självgående med ett stort intresse av att lära dig nya saker. Du ska ha ordningssinne, vara strukturerad och noggrann. Vidare ska du kunna kommunicera på ett enkelt, tydligt och korrekt sätt, såväl muntligt som i skrift. Arbetet kräver även att du är pedagogiskt lagd och har en förmåga att kommunicera med olika målgrupper.

Du har en god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta i nätverk samt ett stort intresse till att ge service och alltid tänker ur ett invånarperspektiv. Erfarenhet av användarsupport och utbildning inom området är önskvärt.

Eftersom vår enhet är under en utvecklingsfas ser vi att du är flexibel och öppen för nya arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och vi förutsätter att du som söker tjänsten har en utpräglad servicekänsla.

Sigtuna kommun är en mångkulturell kommun och har du andra språkkunskaper är det en merit.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.

Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A426479
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Lövqvist, Chef, Service och bemötande 08-591 260 17 ylva.lovqvist@sigtuna.se

Facklig kontakt
Seija Khalifa, Facklig förtroendeman, Jusek 08-597 830 29 seija.khalifa@sigtuna.se
Pia Berg, Facklig förtroendeman, Vision 08-591 265 80 pia.berg@sigtuna.se

Företag
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2039161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret: