Teknsik support Eftermarknad Robotgräsklippare
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Är du en tekniskt intresserad person med god kommunikationsförmåga? Trivs du i en intensiv vardag där nyckelorden är support, service och kundfokus? Lockas du av att arbeta i ett stort företag med starka varumärken?
Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2014 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 anställda i 40 länder.
Hur ser din arbetsdag ut?
Din arbetsdag är varierad med högt tempo och mycket kontakter såväl internt som externt. Detta är en aktiv roll i supportteamet för eftermarknad inom Sverige. Du erbjuder i första hand teknisk support till slutanvändare via telefon, mail och post samt även till återförsäljare. I din roll ingår även att utbilda och utveckla återförsäljare på den lokala marknaden i syfte att höja deras tekniska kompetens. Du arbetar nära säljteamet för att erbjuda de eftermarknadstjänster som bäst passar till kundens behov och Husqvarnas lönsamhet. Rollen som teknisk support kräver stort kundfokus och hög servicegrad och målet är att bygga och bevara hög, teknisk produktkunskap
Vem trivs här?
Vi söker dig som trivs i en varierad, intensiv vardag där kundfokus och hög servicegrad är en förutsättning för ett lyckat arbete. Du är analytisk och gillar problemlösning i tekniska frågor. Du kommunicerar på ett korrekt och pedagogiskt sätt för att nå en lösning och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med både kollegor och kunder. Du är noggrann och strukturerad men klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har god vana att arbeta i CRM-system. Du trivs med att jobba efter högt uppställda mål och standarder och gärna i projektform. Eftersom du är "örat" ut mot slutkonsumenten så kommer du också bli en viktig del i att fånga upp vad kunderna tycker och tänker och tillsammans med marknadsavdelningen så blir det din uppgift att uppdatera FAQ listor och komma med förslag till förbättringar. Telefon och e-post är dina huvudsakliga kommunikationskanaler men även sociala medier som tex Facebook är ett viktigt forum.
Din utbildning och/eller erfarenhet är relaterad till komplexa tekniska produkter, gärna inriktning lågspänning, och du har minst 3 års erfarenhet av eftermarknadsarbete eller annat tekniskt och kundorienterat yrke. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och behärskar engelska flytande.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett roligt utmanande arbete där din insats är mycket värdefull för Husqvarnas fortsatta försäljningsframgångar. Tjänsten är på heltid
Är du intresserad?
Då skall du söka tjänsten på Adecco.se snarast dock senast 22 november 2015. Frågor ang tjänsten besvaras av Victoria Grann Hammarström 036-351034 eller victoria.hammarstrom@adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-11-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVictoria Hammarström
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING
KontorsadressÖstra Storgatan 28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2521521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.