Teknisk Support Chef till Viaplay
Viaplay AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Viaplay AB i Stockholm Viaplay är Skandinaviens ledande tjänst för TV, Film och Sport, online, och håller på att ta TV ljusår från vad det en gång var. På Viaplay blir du en viktig del av MTG och får verka i en expansiv och kreativ miljö med drivna människor som är generösa med sin kunskap. Som teknisk support chef för en ny banbrytande produkt kommer du att vara med och förändra hur TV konsumeras. Du kommer vara spindeln i nätet för att säkerhetsställa att våra kunder har en optimal upplevelse oavsett om de streamar under morgontimmarna på sin TV, mitt på dagen på mobilen eller sent på kvällskvisten på sin spel-konsol. Du gillar struktur, felsökning och har massor med energi.
DU TAR STORT ANSVAR. DRIFTSANSVAR. (OCH HAR STARKA AXLAR)
Som teknisk support chef är du ansvarig för ett team av unga och hungriga support- och systemägare som löser problem mellan himmel och jord. Teamet verkar som spindeln i nätet för att säkerhetsställa att den dagliga driften av tjänsten löper smärtfritt. Teamet har nära kontakt med kundtjänst, övervakar trafik- och streamingnivåer samt aggregerar och utvärderar buggar och felrapporter. De är även med i produktutvecklingsprocessen för att säkerställa att produkter och tjänster fungerar bra samt blir enkla att underhålla och övervaka.
Följande ansvarsområden ingår i tjänsten:
• Ansvara för ett team av support- och systemägare
• Skapa struktur för snabb och smidig problemlösning
• Säkerhetsställ jour-verksamhet och tydliga rutiner för eskalering av problem
• Etablera övervakningssystem samt rutiner för olika produkter och processer
• Etablera nära samarbete med kundtjänst för strukturering av felrapporter och buggar
• Etablera nära samarbete med Viaplay?s leverantörer för snabb och effektiv felsökning
• Att kavla upp ärmarna och lösa problemet
Om du behärskar att axla detta ansvar lovar vi ett utvecklande, utmanande och stimulerande arbete.
DU GILLAR TEKNIK. ATT LÖSA PROBLEM. OCH DU GER ENERGI.
Vi ser att du helst har en teknisk utbildning. Sannolikt har du arbetat med supportverksamhet eller i en tekniktung miljö. Du är god vän med system och om du även kan lite om databaser är det en fördel. Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet från web, media eller telekomsektorn, även om du mycket väl kan sitta i en liknande IT-funktion i någon annan bransch. Ditt jobb kommer inte primärt vara att utveckla, utan snarare att säkerställa drift genom hög grad av kontroll, struktur och preventiva åtgärder. Detta leder förvisso till utveckling. Tidigare erfarenheter från distribution av media, företrädelsevis video, är meriterande. Detsamma gäller systemunderhåll och administratörsvana. Du kommer att ha en nyckelroll för att lösa andras problem vilket förutsätter att du är positiv, driven och en människokännare.
DU LEDER. OCH HÅLLER 100 BOLLAR I LUFTEN.
Ställer du höga krav på dig själv? För det kommer vi att göra. Har du ledarskapet i dig? Kan du utveckla både dig själv och andra? Detta kräver förmågan att ställa dig längst fram, ta ett stort ägandeskap, vara målinriktad och självgående. Som en modern ledare är du självklart en lagspelare, vilket Viaplay bygger på. Du har passion och hög förståelse för teknik samt antar gärna nya utmaningar, men precis lika gärna spottar du i nävarna och felsöker på kodnivå. Själv eller som team. Envist och resultatinriktat.
Ansök via
http://www.mtg.se/sv/Karriar/Lediga-tjanster/?RMURL=VacDetail%2Easpx%3FCommA dSeqNo%3D302
Publiceringsdatum2012-10-26Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKaj Af Kleen, CTO,
kaj.afkleen@viaplay.comFöretagVIAPLAY AB
AdressVIAPLAY AB
BOX 17054
11863 STOCKHOLM
KontorsadressRingvägen 52
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-562 720 00
Jobbnummer 1376402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.