Teknisk Specialist för Växel/UC-lösningar - Aastra
TeliaSonera Business Services Sweden / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Business Services Sweden i Stockholm,
Malmö,
Luleå eller i
hela Sverige Business Services är TeliaSoneras enhet för företagsförsäljning med ansvar för marknadsföring och försäljning av TeliaSoneras kommunikationstjänster till företagskunder i Sverige och Finland, och multinationella företag i Norden. I Business Services ingår dotterbolagen Cygate, Crescom, TeliaFinans och Datainfo. Verksamheten mäts på försäljningstillväxt, försäljningseffektivitet och marknadsandelar. Business Services ska vara en högpresterande försäljningsorganisation med engagerade medarbetare och hög grad av kundnöjdhet.
Business Solutions är den enhet inom Business Services som ansvarar för att ta fram helhetslösningar till kund genom att:
• möta kundens behov med rätt kompetens och lösning
• fokus på e2e kundprocess flöde i alla våra aktiviteter
• addera värde till säljarnas affärer
• möta TeliaSoneras lönsamhetsmål
• kvalitetssäkrade överlämningar av affärer
• genom professionellt agerande medverkar Business Solutions till kundnöjdhet och kundupplevelse
Som Teknisk Specialist inom med fokus på växel/UC-lösningar - Aastra bistår du säljorganisationen i kunddialogen med produkt och teknikkunskap. Du förstår och har förmågan att omsätta kundens behov och uttryckliga önskan om värde in i offert och/eller lösning
Du strukturerar och designar hel/delar av en lösning så att de motsvarar de krav från kund som ställs i fråga om funktionalitet och kvalitet i linje med de tjänster och produkter som Telia erbjuder. Det kan handla om att lösningarna och de ingående produkterna ska uppfylla krav på säkerhet, funktionalitet och användbarhet samt vara realiserbara i våra interna flöden och administrativa system. Specialistens uppgift är att göra en fördjupad lösningsbeskrivning utifrån ett helhetsperspektiv, i vissa fall med eget ansvar för hela lösningen och i andra fall som del av ett team ledd av en arkitekt.
Du har lång erfarenhet av att jobba med de produkter och tillhörande stödsystem som krävs.
Publiceringsdatum2012-03-01ArbetsuppgifterDin arbetsuppgift och ditt ansvar som Teknisk Specialist består i att arbeta med lösningar med varierande komplexitets nivå i vår säljprocess. Du arbetar oftast som en del av ett lösningsteam och arbetar lösningar på en högre komplexitetsnivå där du gör lösningar som är integrerade med våra produkter/tjänster och kund miljöer. Du är ansvarig för att analysera samt avgränsa uppdraget för att ta fram en lösning och en offert. Du deltar i kundmöten vid behov för att samla in kundönskemål och krav, analysera data för att lösa uppdraget, exempelvis genom att göra behovsanalys och/eller teknikval, kundbesök/kontakt, revidering befintlig lösning m.m. och bistår sälj i information och presentation av lösning alt. produkter och tjänster.
Som Teknisk Specialist skall du ha erfarenhet av ett flertal av följande produkt/ tjänsteområden:
• Företagstelefoni/applikationer
• Datacom/nätverk/säkerhet:
• Mobila lösningar: Exempelvis OE (Office extension), trafik
Rollen kräver en spetskompetens i Aastras produktportfölj och specifik kunskap om MX-One, A700, Business Phone, CMG, Onebox, Solidus e-Care och Aastras offertverktyg. Annan relevant kunskap inkluderar Trio (Agent/Present/Visit), Softex / Callmaster samt specifik IP-telefoni och WAN/LAN kompetens.
Det ställs höga krav på att som expert ta ansvar för frågor relaterade till produkten, hur lösningen samverkar med kundens miljö och andra TeliaSonera produkter för att vara ekonomiskt försvarbar ur både ett TeliaSonera- och ett kundperspektiv. Du håller en dialog med kunden för att säkerställa rätt kompetenser och andra krav som krävs i kundens miljö. Du tar även ansvar för att orderläggning, fakturering och leverans sker enligt plan och bistår kunden med stöd till kund och sälj under leveransen.
Arbetstider och omfattningheltid
Ersättningenligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKjell Westerlund,
kjell.westerlund@teliasonera.comFöretagTeliaSonera Business Services Sweden
AdressTeliaSonera Business Services Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 1174196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.