Teknisk administratör till rymdföretag

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker en teknisk administratör som vill jobba på ett internationellt företag som är specialiserade inom rymd- och försvarsteknologi. Kunden har sitt huvudkontor här i Göteborg och behöver just nu förstärkning. Som anställd kommer du att ingå i ett gott gäng där stämningen är positiv.

Som teknisk administratör kommer du att assistera arbetsgruppens objektledare i deras dagliga arbete. Objektledarna jobbar med att planera upp det dagliga produktionsarbetet och har ofta flera pågående projekt i gång samtidigt. Du kommer i första hans finnas behjälplig när det kommer till den administrativa produktionsplaneringen av mikrovågsutrustning. Arbetet utförs till stor del i affärssystemet IFS.
I dina arbetsuppgifter kan följande uppgifter komma att ingå:

• ·        Skapa dokument

• ·        Skapa tillverkningsordrar med tillhörande manualer

• ·        Avsluta tillverkningsordrar

• ·        Uppdatera underlag

• ·        Registrera testrapporter i internt system

• ·        Reservera komponenter kopplade till olika projekt

• ·        Bocka av genomförda uppgifter och uppdatera   dokumentationen kring projekten

• ·        Koppla dokument till affärssystemet IFS

Vi söker dig med administrativ erfarenhet. Har du tidigare jobbat som projektassistent eller liknande är detta en stor fördel. En teknisk bakgrund är önskvärt likväl som kunskap och erfarenheter av affärssystemet IFS. Vi ser gärna att du har en god datorvana. Som person bör du tycka om att planera samt vara noggrann och ansvarstagande. I interaktion med dina kollegor ser vi gärna att du är lyhörd och öppen. Du har en tålmodig inställning till ditt arbete och är en administrativt lagd person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, minst 6 månader
Arbetstid: Dagtid

Publiceringsdatum
2012-09-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-TD, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1331636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: