Tekniker till Service Desk i Stugun
Fujitsu Sweden AB / Supportteknikerjobb / Ragunda
2013-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tekniker till Service Desk i Stugun" (publicerad 2013-03-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Ragunda,
Sollefteå,
Kramfors,
Ånge,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Sweden AB i Ragunda,
Sundsvall,
Gävle,
Falun,
Uppsala eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1100 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - några exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen, löpande arbete och utveckling inom grön IT, ISO 1400 certifiering, EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök:
http://se.fujitsu.comÄr du en utåtriktad person som tycker om att ha kontakt med människor? Har du datorvana och kunskaper i Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer?
Fujitsu söker tekniker till vår Service Desk i Stugun
Arbetsuppgifterna består av att i första hand via telefon hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till användare hos våra kunder. Vårt mål är att lösa så många av kundens ärenden redan vid första kontakten och att samtidigt ha en hög servicenivå med nöjda kunder. Vi arbetar för att ständigt vidareutveckla vår höga kompetensnivå genom att dela med oss av kunskapen både internt och till kund. Vi tar vårt jobb på allvar och vi trivs med att arbeta i team.
Vi söker dig som har god datorvana och gärna tidigare erfarenhet inom teknisk support för Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer. Erfarenhet av att arbeta med LEAN är meriterande.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har djup servicekänsla och hög arbetsmoral.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Service Desk Manager Fredrik Andersson 070-793 72 56
För fackliga frågor kontakta Lars Sundkler 0695 - 611 218
Tillsättning av tjänster kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 31 mars. Ansök via mail till
stugunmgmt@se.fujitsu.com eller via vår hemsida.
Publiceringsdatum2013-03-11Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEfter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagFujitsu Sweden AB
AdressFujitsu Sweden AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 1490227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.