Tekniker för support & drift av Websphere Portal
EBC AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EBC AB i Stockholm,
Uppsala,
Norrköping,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Vi söker en duktig tekniker för drift och 2?nd line support av portalapplikationer på WebSphere Portal. I dagsläget tre applikationer med relativt hög prioritering.
Rollen innebär att du ingår i ett nystartat team som skall ta över applikationsdriften av de tre systemen som bygger på WebSphere Portal. Plattformen har en egen driftsituation.
I uppdraget ingår teknisk dokumentation av rutiner och komponenter i lösningen, att säkerställa de berörda systemens driftstatus, ha kommunikation med systemansvariga, utvecklare
och med representanter för plattformen samt löpande arbeta med förbättringar i drift och supportprocesserna.
Meriterande om man är Admin-utbildad i WebSphere Portal nivå 2.
Publiceringsdatum2012-05-23Dina arbetsuppgifter• Applikationsdrift och övervakning.
• Teknisk dokumentation av rutiner och applikationsmiljö.
• Installation och uppdateringar av applikatorisk servermjukvara.
• Hantera incidenter och driftsfrågor (inom incidentprocessen).
• Samordning och kommunikation med övriga grupper inom infrastruktur, drift och support.
• Aktivt arbeta för löpande förbättringar av drift och supportfrågor.
• Problemanalys, dvs analys av incidenthistorik och utredningar kring underliggande problem samt att identifiera möjliga förbättringar av driftsituationen.
KompetenserSkall-krav:
• Tekniker med bred kompetens med fokus på webbportaler och system i windowsmiljö.
• Van vid arbete med support, incidenthantering, felsökning, problemhantering.
• Van vid att jobba med applikatorisk drift i stora miljöer.
• Bred teknisk infrastrukturell grundkunskap, tex kontohantering i AD och databashotell.
• Erfarenhet av arbete med drift och support enligt ITIL.
• Förmåga och intresse att lära sig ny teknik.
Bör-krav:
• Erfarenhet av arbete i stödsystem för IT Service Management och ärendehantering.
• Van vid att ha kontakt med externa leverantörer.
Krav vid tillsättning av tjänst:
• Admin-utbildad i WebSphere Portal nivå 2.
Verktygskompetens meriterande.
Verktyg/mjukvara:
• Monitoring, tex SCOM.
• Windowsbaserade system.
• HP Service Manager.
Som person du är framför allt serviceinriktad, drivande och engagerad. Arbetet kräver självständighet, förmåga att lätt ta kontakt med andra grupper och leverantörer och ?nätverka?. Du har god kunskap i engelska (tal och skrift) och kan dokumentera ditt arbete.
Skicka gärna ansökan och CV med kort personlig introduktion, gärna bild, information om kompetenser, ev. certifieringar, uppdragserfarenhet, anställningar och utbildning till:
contact@ebcsweden.seVåra konsulter är kända för att ha hög teknisk och social kompetens, vara erfarna, lyhörda och ha ett vinnande sätt - kort sagt de är inte endast skickliga utvecklare, tekniker och projektledare m.m. utan även bra konsulter. Vi samlar vinnare. Det skall vara roligt att arbeta för och med EBC!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
contact@ebcsweden.seFöretagEBC AB
AdressEBC AB
Box 1228
75142 UPPSALA
KontaktuppgifterE-postadress:
contact@ebcsweden.se Jobbnummer 1251432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.