Technical Account Manager till SAS Institute
Jobbet.nu SAS / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Technical Account Manager till SAS Institute" (publicerad 2011-11-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbet.nu SAS i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige SAS Instituteär ledande på lösningar för beslutsstöd med avancerad analys. SAS Institute, även världens största privatägda mjukvaruföretag, omsatte 2009 2,31 miljarder dollar i 118 länder och har sedan 1976 erfarenhet av att utveckla verktyg och metoder som låter stora organisationer lära av sin historia, mäta och kommunicera pågående aktiviteter och inte minst att skapa insikt om framtiden. Världen runt har SAS Institute totalt gjort 50 000 kundinstallationer, bland annat i 92 procent av Fortune 500-företagen. I Sverige startade SAS Institute AB år 1986 och har idag drygt 100 anställda på kontoret i Stockholm. Bland de svenska kunderna finns landets mest betydande företag och organisationer. För mer information besök:
www.sas.com/swedenVill du arbeta som Technical Account Manager på en av Sveriges bästa arbetsplats?
SAS Institute AB söker nu en TAM som främst kommer att koordinera resurser för sälj och implementation av kunders applikationer. TAM ska assistera säljteamet i att fastställa potentiella produktapplikationer för att möta kunders behov och förbereda specificerade produktapplikationer. Överlag se till att kunderna kan maximera värdet av samarbetet med SAS.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Fungera som den primära tekniska kontakten mellan kontoansvarig, systemingenjörerna och andra personer inom pre-sales.
• Arbeta med SAS Professional Services för att koordinera pre-sales insats och bidragande till konsultverksamheten
• Agera strategisk rådgivare till SAS användare och kunder
• Delge förslag till kunder hur de kan integrera ytterligare SAS-lösningar i deras verksamhet
• Vara en resurs åt säljcheferna
• Assistera kundansvariga i att skapa och underhålla hållbara och bra kundrelationer samt bredda säljaktiviteter
• Samarbeta med säljteamet för att generellt utveckla och hantera Account Engagement Plan (AEP) som dokumenterar all aktivitet och tidsramar.
• Sammanställa statusrapporter
• Dokumentera hur SAS används och eventuellt föreslå förändringar eller förbättringar
Arbetslivserfarenhet & utbildning:
Vi tror att Du har en akademisk examen inom företrädesvis systemvetenskap och/eller ekonomi. Du behöver minst 5 års erfarenhet av teknisk försäljning och kundsupport, ingenjörsteknik, applikationsutveckling, projektledning och implementering av IT-relaterade projekt.
Vidare ser vi också att du har följande kunskaper/erfarenheter:
• Förmåga att organisera och prioritera uppgifter
• En klar uppfattning av säljstrategier och säljcykler
• Avancerad kunskap i SAS teknologi, arkitektur och resurser
• Förmåga att hantera och kommunicera tekniska koncept, arkitekturer, designs och programstrategier
• Kunna leverera i tid och med kvalitet
• Förmåga att konkretisera kunders behov och omvandla dem till specifika implementationsstrategier
• Goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl tal som skrift.
Egenskaper:Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten, och vi vill att du är tillmötesgående och lyhörd samtidigt som du är säker i din expertis. Bra samarbetsförmåga är ett måste då du sitter i en koordinerande roll mellan olika enheter. Som ledord vill vi att du ska tänka "ingenting är omöjligt" och att du i varje problem skall se en utmaning!
Vi erbjuder dig:
• SAS Institute är ett kunskapsföretag med hög kompetens på alla våra medarbetare och vi vet att våra medarbetare är en av våra viktigaste konkurrensfördelar. Vi satsar därför mycket på kompetensutveckling där vi jobbar med individuella utvecklingsplaner för varje medarbetare. Den höga kompetensnivån på SAS Institute gör även att kompetensöverföringen och utbytet mellan kollegor är stort.
• Ett utvecklande arbete på SAS Institute - Sveriges Bästa Arbetsplats 2007, 2008, 2009 och 2010. SAS Institute är enligt Gartner störst på beslutstödsmarknaden i Sverige, och är världsledande inom Business Intelligence sedan 30 år tillbaka och vi har god förståelse för både affärsprocesserna och tekniken.
• Vi är ett av de bolag som investerar mest (i förhållande till storlek) i nyutveckling. Där hela 30% av omsättningen går tillbaka till verksamheten för att utveckla vår programvara.
Dags för en ny utmaning 2011?
För övriga frågor gällande tjänsten, kontakta Stefan Tingshammar på Jobbet.nu som sköter denna rekrytering. Han nås på 08-440 25 75 eller på 0735-05 06 70. Du kan även maila till:
stefan.tingshammar@jobbet.nuAnsöker tjänsten gör du enklast genom att gå in på
www.jobbet.nu.Publiceringsdatum2011-09-12Arbetstider och omfattningtillsvidare
Ersättningenligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
stefan.tingshammar@jobbet.nuAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktStefan Tingshammar, 08-440 25 75, 0735-05 06 70
FöretagJobbet.nu SAS
AdressJobbet.nu SAS
Fiskaregatan 8
11620 Stockholm
Jobbnummer 1026962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.