Technical Account Manager
Visolit Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visolit Sweden AB i Solna,
Stockholm,
Örebro,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Din nya utmaning
På Advania Visolit jobbar vi med Kundteam för att säkerställa våra större kunders behov. I teamet ingår en handfull roller, där Technical Account Manager (TAM) är en av dessa roller. I rollen som Technical Account Manager kommer du att vara en nyckelperson som tillsammans med övriga i teamet och ansvarar för att driva kunden framåt i sin utveckling. Målet är att du på sikt ska ha den tekniska förståelsen och översikten av kundens hela IT-miljö hos Advania Visolit. Du ger stöd och råd till våra kunders beställare vid behov av förändringar och förbättringar. Vi tror att det här endast är möjligt att uppnå via ett tätt samarbete både med kund och våra interna stakeholders.
I din roll får du en unik överblick av kundens miljö och våra tjänster och fungerar som teknisk rådgivare för kunden. Till din hjälp har du tillgång till våra specialister inom samtliga tjänsteområden såsom tex virtuella nät, mobila enheter, publika molntjänster, IT-säkerhet och integration.
Publiceringsdatum2022-03-25ProfilTidigare erfarenhet av liknande roll
Goda kunskaper inom Microsofts plattformar (Office365, Azure, Server)
God förståelse om nätverk
God förståelse kopplat till IT-säkerhet
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande med certifieringar
Vi tror att du är:
Som person är du positiv, prestigelös, konsultativ, och genuint intresserad av att effektivisera kundernas verksamhet med hjälp av teknik.
Du är självgående och självständig och ser alltid till kundens bästa.
Öppen och flexibel i ditt arbetssätt
Sannolikt blir du ofta beskriven som en nyfiken och samarbetsvillig person som inte räds att utföra arbetet själv när situationen kräver det.
Vidare gillar du att ta ägarskap över frågor och driva fram lösningar på ett serviceinriktat och engagerat sätt. Du drivs av att kunna leverera en positiv kundupplevelse och tydlighet i form av relevanta prioriteringar och nyckeltal.
Vi erbjuder dig:
En stimulerande och spännande arbetsplats tillsammans med ambitiösa, kunniga och härliga kollegor. Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft. Vi ger dig goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar inom en av Nordens ledande specialistverksamhet inom molntjänster. Du arbetar i fräscha lokaler med närhet till kommunikation och service i nya kontorsfaciliteter i Solna och kontorskomplexet Solna United.
Tillträde: Omgående
Placeringsort: Solna, Stockholm
Intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVisolit Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143733".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visolit Sweden AB (org.nr 556556-6535)
Arbetsplats Visolit
Kontakt Anders Lundqvist
anders.lundqvist@visolit.se 070-454 20 74 Jobbnummer 6473366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.