Teamledare till nordisk kundtjänst
Career Group Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Career Group Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Career Group Sverige AB söker för kundsräkning en Teamledare. Kunden är BSH Hushållsapparater.
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater!
BSH Hushållsapparater AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group.
Våra produkter gör livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på över 8 miljarder euro. Med intelligent teknik, utmärkt design och produkter som är enkla att använda inspirerar vi kunder över hela världen. Ta ett steg vidare i din karriär ? tänk framåt med oss.
Vi förstärker nu vår nordiska kundtjänstfunktion och söker därför en erfaren Teamledare till vårt nordiska huvudkontor i Solna.
Teamledare till nordisk kundtjänst
Vi erbjuder dig en spännande och utmanande anställning i en framgångsrik internationell koncern i tillväxt.
Som Teamledare har du personalansvar för ett tiotal medarbetare av flera olika nationaliteter. Du har ett totalansvar för att ditt team och dina enskilda medarbetare uppnår definierade mål för exempelvis kundnöjdhet, servicegrad och effektivitet. Ditt team är verksamt inom after-sales service, vilket bl a innebär felsökning, bokning av servicetekniker, försäljning av reservdelar och reklamationshantering. Kunderna består främst av konsumenter, återförsäljare och avtalsverkstäder men du och teamet har även många kontaktytor internt i företaget, t ex säljare, produktchefer eller fältserviceorganisationen.
I det dagliga arbetet ingår bland annat:
• att coacha, motivera och entusiasmera dina medarbetare
• personal- och kapacitetsplanering samt rekrytering
• att löpande utveckla och förbättra arbetsmetoder, rutiner och processer i syfte att höja kvalitén på de tjänster ditt team erbjuder
• att säkerställa att ditt team uppnår målen genom att kontinuerligt analysera och följa upp nyckeltal och olika former av statistik
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av personalledande roll i kundtjänst. Du är bra på att coacha och har förmåga att motivera ditt team genom ditt brinnande engagemang och intresse för service och försäljning. Du är framåttänkande och besitter en stark initiativförmåga för att utveckla verksamheter. Samtidigt är du en strukturerad och organiserad person som behåller överblicken och det större sammanhanget. Naturligtvis har du ett positivt och lösningsorienterat sätt, och du kan kombinera ett högt tempo med att ge den bästa kundservicen.
Du har en utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, och det är en tydlig fördel om du kan finska, norska och/eller tyska. Det är viktigt att du har mycket god IT- och systemförståelse, helst med erfarenhet av affärssystem som t ex SAP.
Du söker via
www.bsh-group.se (nere på vänster sida: Jobs & Career), alternativt via
jobb@bshg.com Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2010.
Ange referens JD i din ansökan tack.
Publiceringsdatum2010-04-30Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: JD
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bshg.comFöretagCAREER GROUP SVERIGE AB
AdressCAREER GROUP SVERIGE AB
KUNGSHOLMSGATAN 19
11227 STOCKHOLM
KontorsadressKUNGSHOLMSGATAN 19
STOCKHOLM
Jobbnummer 640797
Observera att sista ansökningsdag har passerat.