Teamledare till Mälartåg kundservice

Region Sörmland / Chefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Publiceringsdatum
2024-01-18

Om företaget
Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen.

Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå fastställda kvalitets- och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Arbetsuppgifter
Som teamledare ska du säkerställa den dagliga driften, vara stöd i det operativa arbetet och i frågeställningar kopplat till arbetssätt och rutiner i driften. Tillsammans med teamledare-kollegor ansvara för schemaläggning och bemanning, vakanstillsättning, stämpling och arbetsfördelning. Leda medarbetare till att nå uppsatta service- och kvalitetsmål, samt att våra kundlöften efterlevs. Arbeta fram och upprätthålla rutiner, samt vara delaktig i framtagande av utbildningsmaterial, utbildning och handledning av nya medarbetare.

Arbetstiderna är 6-15:30, 7-16:30 och 8:30-18:00 vardagar, samt 8:00-15:00 var tredje helg. Dina arbetstider kan dock komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas. Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett par år, samt minst ett års ledarskapserfarenhet. Du ska tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.

Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad och besitter en hög känsla för kvalité. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift samt att du trivs bra med att arbeta flera arbetsuppgifter samtidigt i ett öppet kontorslandskap.

Vi söker dig som är självgående, lojal och besitter stor ansvarskänsla. Att arbetet utförs med hög kvalité och kundfokuserat ser du naturligtvis som en självklarhet. Vidare ser vi att du har en genuint intresse för att utveckla andra människor och god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Hellberg, caroline.hellberg@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-02-06.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-24-004".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Sörmland (org.nr 232100-0032)

Arbetsplats
Region Sörmland

Jobbnummer
8402358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Sörmland: