Teamledare IT-support till Avesta kommun
Avesta kommun, Kommunkansliet / Supportteknikerjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?
På IT-enheten är vi idag 14 medarbetare och hos oss får du möjligheten att arbeta med infrastruktur inom en storskalig organisation. Vi levererar ett kvalificerat IT-stöd och ansvarar för standarder, infrastruktur samt för de gemensamma stödsystem vi förvaltar.
Vi är mitt uppe i en utvecklingsresa för vi ska bli 100 procent digitala år 2025 och söker en Teamledare till vår IT-Support som vill ta steget in i framtiden tillsammans med oss. Har du ett stort intresse för ett coachande ledarskap i kombination med teknisk innovation, då kan det här vara en tjänst för dig!
Publiceringsdatum2022-05-13ArbetsuppgifterSom teamledare är du en samordnande och coachande roll för gruppen i IT-supporten, där du i nära samarbete med IT-chef planerar och strukturerar arbetet för att nå utsatta mål. Du har också en aktiv roll i gruppens utvecklingsarbete och hjälper gruppen att effektivisera arbetssättet. I rollen som teamledare håller du veckovisa team-möten, där du lyfter veckans planering och vägen mot utsatta mål.
Du kommer vara en kunskapsbrygga mellan IT-Supporten och den IT-tekniska gruppen på enheten vid planerade förändringar i verksamheten och andra tekniska frågor. Du ansvarar för att upprätthålla ett informationsflöde mellan supporten, IT-tekniker och specialister vid implementering av nya system samt andra förändringar.
Du driver proaktivt dina egna processer, leder och bryter ner övergripande arbetsuppgifter till konkreta aktiviteter. Du deltar i teamets och enhetens förändringsarbete, som drivs av omvärldsperspektivet. Som teamledare och del av gruppen så hanterar du såklart IT-supportärenden som exempelvis frågor kring digitala verktyg, system och utrustning, via mejl och telefon.
KvalifikationerVi söker dig med ett brinnande intresse och god kunskap inom IT-frågor, allt från olika gränssnitt till teknisk utrustning. Du behöver IT-teknisk kunskap i bland annat hur installation av telefon och datorer fungerar, men även en grundläggande kunskap inom de områden som IT-Supporten behandlar. Det är därför viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg och system samt har goda kunskaper inom Office 365.
Du behöver en slutförd gymnasial utbildning, gärna inom IT-tekniskt område eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att bäst ta dig an rollen behöver du ha erfarenhet av kundsupport och digital ärendehantering. Vi vill att du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då det är vårt koncernspråk.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi söker dig som tar initiativ och bryter ner stora komplexa uppgifter i konkreta aktiviteter för att nå uttalade mål. Du är noggrann och har tydlig struktur för hur du och din grupp håller en hög kvalitetsstandard i ert arbetssätt. Din styrka ligger i din vilja att hjälpa andra och din förmåga att samarbeta med dina kollegor samt andra du möter. Du är lyhörd, tillmötesgående och kommunicerar på konstruktivt sätt för att hitta lösningar.
Meriterande för tjänsten:
• Slutförd eftergymnasial utbildning inom IT-tekniskt område, eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att arbeta i en ledarroll, antingen inom projekt eller andra former av grupparbeten
• Ser möjligheter i förändringar och har förmågan att anpassa ditt förhållningsätt till utsatta mål i verksamheten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvesta kommun, Kommunkansliet
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C82510/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avesta kommun (org.nr 212000-2262),
http://www.avesta.se Arbetsplats Avesta kommun, Kommunkansliet
Kontakt IT-chef
Bosse Andersson
0226-645076 Jobbnummer 6642174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.