Teamledare/coach till Ellos Groups kundservice
Ellos AB / Chefsjobb / Borås
2021-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare/coach till Ellos Groups kundservice" (publicerad 2022-04-11) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellos AB i Borås,
Göteborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK.
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla Ellos Groups kundservice!
Du kommer att operativt leda och coacha ett kundserviceteam på ca 20 personer som tar hand om kundkontakter via telefon, e-mail och sociala medier för våra kunder.
Tillsammans med ditt team arbetar du för att skapa goda, långsiktiga relationer med våra kunder, öka kundnöjdheten och skapa kvalitet, effektivitet och goda resultat. Du kommer också att arbeta i förbättrings- och utvecklingsprojekt kopplat till kundservice.
Publiceringsdatum2021-03-16Bakgrund - Erfarenhet från kundservice, gärna inom e-handel
- Relevant utbildningsbakgrund på lägst gymnasienivå
- Ledarerfarenhet och en vilja att vara en coach, snarare än en arbetsledare.
- Kunskap och erfarenhet av coachning, teamutveckling och konflikthantering.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av affärs- och kundservicesystem.
Vi söker dig som är en genuin serviceperson:"Vad kan jag hjälpa dig med?" genomsyrar allt du gör och med ditt förhållningssätt bidrar du till nöjdare kunder och medarbetare. Vi vill också att du har en egen uppfattning om vad bra kundservice är. Du är prestigelös och trygg med att lyckas genom andra.
Du har förmåga att inspirera, engagera och uppmuntra till egna initiativ och du vill aktivt bidra till att bygga en inkluderande och positiv avdelningskultur. Du är lösningsorienterad, drivande och du har en mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med medarbetare på alla nivåer inom företaget. Du kan på ett logiskt, analytisk sätt identifiera och härleda problem och du kan förstå och tolka siffror.
Rollen rapporterar till Customer Operations Manager.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor? Kontakta gärna Customer Operations Manager, Nicklas Petrelius på tel 0768-984504 eller via mail
nicklas.petrelius@ellos.seLäs mer om företaget och ansök via
www.ellosgroup.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast den 5 april.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEllos AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ellos AB (org.nr 556044-0264)
Arbetsplats Ellos
Jobbnummer 5631176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.