Teamleader Customer Service Center

Verisure Sverige AB / Försäljningsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Verisure Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Verisure har ett unikt sortiment av tjänster och produkter inom brand- och inbrottslarm. Faktum är att vårt hemlarm är det mest installerade i Sverige. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service är våra 300 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Verisure är en del av Securitas Direct Group.

Då en av våra duktiga Teamledare går vidare mot nya utmaningar i bolaget behöver vi nu förstärka ledningen på Customer Service Center med en ny Teamledare. Teamledarens uppdrag är att i samarbete med övriga ledningen arbeta för att skapa den mest effektiva, kompetensfyllda, utvecklande och trivsamma avdelningen som möjligt med huvudfokus på personalfrågor! Teamledaren har det fulla ansvaret för att det egna teamet levererar enligt uppsatta nyckeltal så som sjuktal, antal utryckningar, kundnöjdhet mm

Customer Service Center är företagets största avdelning och arbetar med att ta hand om alla kundkontakter med befintliga kunder genom att hantera samtal, mail, sociala medier och givetvis alla inkommande larmsignaler. Arbetet bedrivs i högt tempo med höga krav på kvalité i alla kundkontakter. På avdelningen arbetar över hundra personer och är bemannad dygnet runt, alla dagar om året.

För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha/vara:
Mycket goda ledaregenskaper, förmåga att leda, motivera och inspirera personal
En hög social kompetens, samarbetsförmåga och empati
Initiativtagande, drivande samt ha lätt för att fatta beslut och prioritera
Erfarenhet av och trivas med att arbeta i ett högt tempo
Strukturerad med ordning och reda

Ansvarsområden och dagliga arbetsuppgifter för en Teamledare innefattar bland annat:
Personalansvar med exempelvis
medarbetarsamtal
kompetensutveckling
rehabilitering
coachning
uppföljning kring trivsel och utbildningsbehov
uppföljning och återkoppling på prestation

Teamledarens huvudsakliga fokus ligger på utveckling av personalen men då man har helhetsansvaret för att teamet levererar enligt uppsatta nyckeltal krävs en god insikt i våra dagliga flöden för att kunna utveckla och stötta personalen på ett bra sätt. Arbetstiderna innefattar såväl dag som kvälls och helgtjänstgöring samt även beredskap.

Vissa tester förekommer i urvalsprocessen och då vi är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen innan anställning

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Broberg, Kundserviceansvarig på telefonnummer 073-316 58 39. Din ansökan med personligt brev samt CV skickar du genom att gå in på www.verisure.se/jobb och klicka på Ansök här i annonsen senast 2016-02-14. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

It works because we make it work!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-02-01

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Verisure Sverige AB

Adress
Verisure Sverige AB
Box 2511
58002 Linköping

Kontorsadress
Gumpekullavägen 8
Linköping

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: rekrytering@verisure.se

Jobbnummer
2645569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Verisure Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Verisure Sverige AB: