Teamchef till inkassoverksamhet
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Har du erfarenhet som ledare inkassoverksamhet, inom finansbranschen och med personalansvar? Kan du se helheten och leda i förändring? Då har vi tjänsten för dig! Pratar du norska eller danska så är detta särskilt meriterande då en av tjänsterna är vikt för en norsk- och/eller dansktalande person.
Hur ser din arbetsdag ut?
Företaget vi rekryterar till befinner sig i ett mycket spännande läge där de utökar sina tjänster och produkterbjudande. Du som Teamchef till ett team inom inkassoverksamheten blir en viktig spelare för företagets fortsatta framgång. Företaget erbjuder privatkunder och företag på den nordiska marknaden flexibla, trygga och prisvärda tjänster inom finansbranschen.
I rollen som Teamchef arbetar du nära dina medarbetare och ansvarar för att leda, samordna och prioritera uppgifterna inom ditt team på cirka 15 personer. Du ansvarar för personaluppföljning och medarbetarsamtal och i rollen ingår det att coacha dina medarbetare och säkerställa att dessa alltid har rätt kompetens och utbildas inom sitt område för att uppnå bästa resultat och servicenivå.
I dina arbetsuppgifter ingår det att bygga upp effektiva arbetssätt och identifiera förbättringar i processer och system för att uppnå maximal effektivitet. Du förväntas kunna göra kontinuerliga analyser av resultat och nyckeltal samt etablera och underhålla goda relationer med säljare och kunder. Som Teamchef jobbar du nära dina medarbetare men ska självständigt kunna driva processer framåt och ständig förbättra verksamheten och hitta smidiga lösningar i en dynamisk miljö.
Här får du möjligheten att arbeta hos en seriös arbetsgivare och en arbetsplats som präglas av laganda, ansvarstagande och driv!
Vem trivs här?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och har tidigare erfarenhet från någon ledande position, gärna inom finansbranschen. Du är kommunikativ och kan analysera siffror och sammanställa rapporter. Du gillar när det är högt tempo och kan prioritera, leda och ta snabba beslut även under press och under förändrade omständigheter.
Goda ledaregenskaper är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser dessutom gärna att du har erfarenhet av inkassoverksamhet och goda IT-kunskaper som du tidigare använt till att bidra till systemutveckling.
Som person är du stabil och duktig på att skapa goda relationer samt att bygga effektiva nätverk inom organisationen. Du är proaktiv och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut.
Är du ambitiös och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service och människor kommer du att trivas här!
Du kommer vara i regelbunden kontakt med kunder och därför är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Talar och skriver du ett annat nordiskt språk flytande är detta starkt meriterande. En av tjänsterna är vikt för en dansk/norsktalande person och kommer att vara ett krav för att kunna lyckas i tjänsten.
Vad erbjuder vi dig?
Vår kund erbjuder dig en ledarroll som kombineras av båda självständigt arbete och teamarbete på dynamisk arbetsplats med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Anställningen inleds med introduktion och utbildning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och ska tillsättas i början av november 2015.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt men senast den 24 augusti. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. Du kommer som en del i rekryteringsprocessen få svara på ett par frågor via din mobiltelefon. Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen.
Vänligen ange dina språkkunskaper, särskilt om du kan norska och/eller danska samt på vilket sätt du arbetat med inkassofrågor.
Frågor om tjänsten kan besvaras av ansvariga rekryteringskonsult Linda Dahlberg som nås via mail på
linda.dahlberg@adecco.se . Välkommen med din ansökan!
Språkkunskaper i Norska och Danska är ett krav på en av dessa två tjänster.
En av tjänsterna är vikt för en norsk- och/eller dansktalande person och därmed ett krav för att lyckas i tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och ska tillsättas snarast möjligt med start i början av november 2015.
Publiceringsdatum2015-08-19ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Dahlberg
Linda.Dahlberg@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2395352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.