Teamchef för butiksekonomer sökes - Stockholm
Synsam Drifts AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Synsam Drifts AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Synsam är idag Nordens ledande optikerkedja med drygt 360 butiker i Sverige, Norge och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag 107 helägda butiker och 42 franchisebutiker - från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar.
Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.
Synsam bygger ut sin ekonomiorganisation till att omfatta såväl Sverige, Norge som Danmark. Vi söker därför en driven och engagerad teamchef för butiksekonomer till vårt huvudkontor i Stockholm. Som teamchef har du det yttersta ansvaret för butiksredovisningen i de nordiska länderna. Du ansvarar även för medarbetarna i teamet, vilka du ska motivera och leda så att ni tillsammans uppnår uppsatta mål. Som teamchef ansvarar du för att aktivt driva arbetet utefter Synsams koncept och arbetssätt. Du har även det yttersta ansvaret för servicen gentemot butik. Som teamchef för butiksekonomerna i den nya ekonomiorganisationen får du möjlighet att ansvara för utformandet av nya avdelningsrutiner och processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Personalansvar
• Förankra beslut och arbetssätt till medarbetare
• Säkerställa att driftsrutiner och processer fungerar och efterlevs
• Löpande bokföring
• Avstämningar av olika betalsätt såsom korttransaktioner, likvida medel, bank, autogiro, presentkort m.m.
• Periodisering av intäkter
• Fakturering av företagskunder
• Påminnelsehantering
• Avstämningsarbete i samband med bokslut
• Registervård av kundreskontra
• Backoffice support
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom detaljhandeln. Du har erfarenhet av personalansvar. Du ska vara en teamorienterad ledare med enastående social och kommunikativ förmåga. Vidare önskar vi att du kan delegera ansvar och motivera dina medarbetare att utvecklas i sina yrkesroller. Du brinner för ekonomi, service och att arbeta tillsammans mot uppsatta mål - på Synsam går laget före jaget.
Vi söker dig med följande bakgrund:
• Civilekonom med relevant redovisningsbakgrund gärna från stora bolag
• Tidigare erfarenhet av personalansvar
• Goda redovisningskunskaper
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
• Goda excelkunskaper
Följande kvalifikationer är meriterande:
• Erfarenheter från verksamheter med blandad momsverksamhet
• Erfarenhet från detaljhandel
• Erfarenhet av IFRS och/eller nordiskt GAAP
• Språkkunskaper i Norska och Danska
På Synsam erbjuder vi:
• Avtalsenliga löner och pension
• Kompetensutveckling
• Goda karriärmöjligheter
Publiceringsdatum2011-06-28Arbetstider och omfattningHeltid Provanställning 6 månader med möjlighet till förlängning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFrida Palm, 08-619 28 60
FöretagSynsam Drifts AB
AdressSynsam Drifts AB
Box 30153
10425 Stockholm
Jobbnummer 973028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.