Team Manager till Technical First Line på Tre

Hi3G Access AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hi3G Access AB i Stockholm, Täby, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?

Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till att vår Technical First Line blir en av Sveriges bästa tekniska support!

Som Team Manager kommer du att leda och ha fullt personalansvar för 8-9 engagerade medarbetare som hanterar inkommande samtal av teknisk karaktär, med fokus på felsökning inom bredband, nät och växel. Med ett inspirerande och motiverande ledarskap ser du till att skapa rätt förutsättningar för att medarbetarna ska leverera tekniska lösningar och service i världsklass.

En vanlig arbetsvecka innehåller bland annat att stötta medarbetarna i deras vardag, att hålla medarbetarsamtal, resultatuppföljningar, coachpass, lyssna på samtal och hålla dig uppdaterad kunskapsmässigt inom era expertisområden. I rollen ser du till att vara kundens röst ut i organisationen inom områden nät, bredband och växel. Du jobbar nära andra avdelningar, bland annat nät, produkt samt övriga delar av Kundservice.

Du kommer att ha ett tätt samarbete med en annan Team Manager, för ett team med samma ansvarsområde som du. Hos oss får du verkligen utmana dig själv och rollen som ledare erbjuder mycket frihet under ansvar.

Vem är du?

Vi söker dig som är, eller har goda förutsättningar att bli, en relationsskapande och trygg ledare som är duktig på att inspirera och stötta i vardagliga tekniska frågeställningar samt motivera medarbetarna till att ständigt utvecklas. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, utmanar invanda rutiner och processer och skapar nya utvecklingsmöjligheter och initiativ längs vägen. Samtidigt är du analytisk och är van att växla mellan detaljnivå och helhetsbild.

Professionellt har du tidigare erfarenhet av att leda och/eller coacha andra människor. Då rollen är av teknisk karaktär ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och god förståelse för teknik. Vi tror också att du har någon form av telekombakgrund för att trivas i den här rollen - och har du inte det, så ser vi fram emot att utmanas av dig!

För att säkra att vi är bäst på kundkommunikation kommer du få ta del av vår senaste satsning - Customer Excellence Program. Med denna dialogstrategi kommer du få gedigna verktyg som kommer gynna dig i mer än bara ditt arbete. Technical First Line är ett sammansvetsat team där individen och olikheter hyllas för att sedan hjälpas åt att bemöta gemensamma utmaningar och komma ut som vinnare. Tillsammans med vår Technical Second Line utgör vi kundservice tekniska underorganisation som de som hanterar de mest komplexa tekniska ärendena från våra kunder.

På Tre blir du en del av en fantastisk företagskultur, med gott samarbete och nära kontaktytor inom hela organisationen. Du får en trygg arbetsgivare som tar väl hand om sina medarbetare, vilket märks utifrån de utmärkelser vi årligen får (se exempelvis Great Place To Work och Karriärföretagen). Tre är en arbetsplats där individuell utveckling och intern rörlighet är ett av våra stora fokusområden. Med hjälp av drivna medarbetare, engagerade ledare och våra interna utbildningar ger vi dig förutsättningar att växa på Tre.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Så ansöker du
Låter det här som något för dig? Vad glada vi blir! Du ansöker enkelt genom att besvara urvalsfrågorna och bifoga CV. Vi undanber oss personligt brev. Vi tar emot ansökningar via denna annons och flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet.

I den här rekryteringen genomför vi urvalstester och sedan bakgrundskontroll på vår slutkandidat, du får mer information om detta under rekryteringsprocessen.

Vid frågor om rollen, kontakta gärna rekryterande chef Jessica Persson, Manager Technical Support.

Vi ser mycket fram emot din ansökan. Varmt välkommen till oss på Tre!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hi3G Access AB (org.nr 556593-4899)

Arbetsplats
Tre

Jobbnummer
8407658

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hi3G Access AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hi3G Access AB: