Team Manager

PayEx Sverige AB / Övriga jobb / Gotland
2016-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Manager" (publicerad 2020-11-16) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en privatägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.

Vi söker nu en Team Manager till ett av våra team inom Customer Operations.

Customer Operations - vårt uppdrag

Customer Operations är indelad i fyra enheter som var och en för sig ansvarar för hela levereraprocessen inom sina "tjänsteområden". Utöver dessa fyra enheter finns det två stödfunktioner som ansvarar för planering, kontroll respektive utveckling av verksamheten. Customer Operations består av ca. 220 medarbetare och funktionen är etablerad i PayEx alla länder Danmark, Finland, Norge och Sverige.

Varje enhet har mellan 40-60 medarbetare fördelade på ett antal team om i snitt 15-20 medarbetare i varje. Varje teams uppdrag är att:

Säkerställa en kundleverans som är i enlighet med inkommande avtal och SLA. Ansvara för huvudprocessen Leverans - från kundavtal till betald leverans. Vara proaktiv i produkt-, kund - och processutveckling i nära samarbete med Sales, Product och IT. Säkerställa att leverans och utveckling sker i enlighet med marknadens krav på operationell effektivitet, kvalitet och service.
Din roll

Som Team Manager ansvarar du för följande:

Kundleverans i enlighet med ingångna avtal och SLA för de produkter och de kunder som ingår i ditt team. Säkerställer att teamet uppfyller förväntan på operationell effektivitet, kvalitet och service. Bryter ned strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen till att gälla för ditt team. Ansvarar för att teamet uppfyller budget-, resultat- och medarbetarmål och mäter och följer upp ditt team i enlighet med uppdraget. Du har fullt personalansvar (lön, arbetsmiljö etc.) och säkerställer rätt kompetens och utveckling för medarbetarna så att de agerar Experts in Payments för de produkter och kunder som ditt team ansvarar för. Och inte minst, samverkar med övriga team och funktioner inom PayEx för att säkerställa helhet och enhetlighet i kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operation har.
Du rapporterar till Enhetschefen. 

Din kompetens

Relevant ledarerfarenhet Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund. Erfarenhet av att jobba med de produkter och tjänster som ditt team levererar. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
Meriterande

Högskola/universitet inom t.ex. ekonomi, juridik eller management.
Som person är du:

En stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information. Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team. Du har medarbetarfokus, är lyhörd, involverar och samarbetar för att uppnå mål och resultat. Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2016-04-11

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Ansökningarna kommer att behandlas löpande men sista ansökningsdag är 2016-04-15.

Facklig företrädare för Unionen är Anna Gräsman, tfn 0498 - 20 77 13.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enl.ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Gotting +46 498207722

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2774209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: