Team Leader Kundservice - Örebro
Stena Recycling AB / Chefsjobb / Örebro
2025-10-23
Visa alla chefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Recycling AB i Örebro,
Hallstahammar,
Motala,
Norrköping,
Karlstad eller i
hela Sverige Har du passion för att leda och utveckla ett team, skapa arbetsglädje och driva förbättringar tillsammans med engagerade kollegor? Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas och bidra till en mer hållbar framtid. Vi söker dig som älskar kundservice, affärer och att tillsammans med ditt team överträffa kundens förväntningar.
Om tjänsten
Som Teamledare inom Kundservice är din huvuduppgift att, genom ett närvarande och coachande ledarskap, planera och fördela det dagliga arbetet inom kundserviceorganisationen, med fokus på hög service och god kundnöjdhet. Du ansvarar för att säkerställa en effektiv administration och att arbetet inom kundservice sker strukturerat, enhetligt och med hög kvalitet. Du kommer även att rapportera och följa upp dagliga KPI:er för att säkerställa kvalitet i vårt arbete samt förväntas lägga mycket av din tid på operativt arbete i teamet. En viktig del av rollen är att skapa ett kundfokuserat team där arbetsglädje, samarbete, tydliga förväntningar och eget ägarskap är centrala ledord. Du leder genom att vara öppen, lyhörd och tydlig, och arbetar aktivt med ständiga förbättringar.
I din roll har du personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp om 10 medarbetare. Du har ett nära och viktigt samarbete både inom kundserviceorganisationen i Region Mitt och med dina kollegor i andra funktioner lokalt på anläggningarna i regionen. Du rapporterar till Administrativ Chef i Region Mitt.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att skapa positiva kundupplevelser och har ett genuint intresse för ledarskap och utveckling av både människor och processer. Du är en tydlig och kommunikativ ledare som sprider energi, är strukturerad och trivs med att ta dig an nya utmaningar i en föränderlig miljö. Du har förmåga att engagera, motivera och skapa delaktighet i teamet. Samtidigt är du resultatorienterad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vidare ser vi att du tar ägarskap för ditt uppdrag, är prestigelös och har lätt för att prioritera.
Kvalifikationer - krav
• Minst 3 års tidigare ledarerfarenhet
• Erfarenhet av kundservice, administration eller försäljning
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och förändringsledning
• God affärsförståelse
• Stor vana att arbeta i komplexa affärssystem och andra systemstöd såsom excel och övriga delar i Officepaketet
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B-körkort
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom sälj, administration eller logistik/transport
• Ledarskapsutbildning
• Hög kompetens inom affärssystem och ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att leda tvärfunktionella team
• Erfarenhet av Logistik-Transporter
Vad erbjuder vi dig?
Du får arbeta i ett team med en komplex affär och process där kunden alltid är i fokus. Rollen innebär stort mandat och nära samarbete med ledning både inom Kundservice och lokalt. Du får möjlighet att utvecklas och påverka samarbeten med större kunder genom att hitta administrativa processer som är anpassade efter kund och du får vara en del av en spännande resa i branschen. Du får kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag samt en arbetsmiljö full av kompetenta kollegor som gärna delar kunskap.
Inom vår Kundservice finns befattningarna Kundsupport, Logistiksupport, Affärssupport, och Ekonomisupport. Du blir en viktig del i en grupp där alla genom sin roll bidrar till att utveckla kundens och vår affär samt hela tiden skapa positiva kundupplevelser.
Om rekryteringsprocessen
Vi strävar efter att ha en så rättvis och objektiv rekryteringsprocess som möjligt och vill därför inte ha något personligt brev. I stället ber vi dig att svara på de inledande frågorna i samband med din ansökan. Om du uppfyller kraven kommer du att få länk till ett arbetspsykologiskt test som utgör en del i en helhetsbedömning. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Kajsa via
kajsa.bystrom@stenarecycling.se Om Stena Recycling
Stena Recycling är ett av Sveriges ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Våra 1900 medarbetare, fördelat på 90 anläggningar över hela Sverige, återvinner varje år mer än 3,5 miljoner ton uttjänt material från mer än 40 000 kunder inom olika branscher. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en mer cirkulär ekonomi.
Välkommen till en framtidsbransch. Det börjar med dig - och vi lyckas tillsammans!
Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stena Recycling AB (org.nr 556132-1752)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Stena recycling
Kontakt Administrative Manager
Kajsa Byström
kajsa.bystrom@stenarecycling.se Jobbnummer 9570707